• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Tack alla! Det gick relativt bra att köra! Roligt halt så var nära att köra in i räckorna några gånger, läskigt! Men sakta och säkert kom vi framåt! Det tåg 7 h istället för 4, men vi kom fram! Nu har jag avklarat första dagen på kursen och Lilleman har klarat det bra m pappa! Vägrade ersättning men bröstmjölk på flaska funkar bättre! Så nu är det bara att pumpa så det räcker tills imon!

• anjiali

AAEV: nej det har vi inte :-/. Kanske vi borde. Ska till BVC snart, ska ta upp det då.

Sladdis: you and I baby !!! Jag är med dig. Igår gick jag och lade mig 19.40. Jätte kul :-/

• EllaBella02

Jag kan säga att jag har tagit alla nätter hela tiden sedan födelsen men å andra sidan så vaknar hon bara för att äta och sen somnar igen. Sen går jag och lägger mig med henne varje kväll kl 19. Så man kan säga att jag typ inte känner igen min sambo längre ; ) Han har det nog rätt skönt med all egentid : )

• skuttare

Jag går oxå och lägger mig mellan 20 och 21. Jättekul är jag nog. Brukar kalla det att jag har uppesittarkväll på onsdagar när jag vill se Greys anatomy som håller på till 22. Jag har oxå tagit alla nätter sen hon föddes. Men jag hör ju att jag låter bitter ibland:-S

• EllaBella02

Kan säga att telefonen är min bästa vän! Har alla playkanaler installerade och kollar på Greys på den : ) dagen efter dock ; ) ska fasiken unna mig en iPad i julklapp.

• chess07

Här är en till med en son som vaknar minst varannan timme på natten. Jag ORKAR inte vagga honom utan lägger honom med mig så han får tutta! Sen byter vi sida nästa gång jag vaknar av att han vill ha. Min BVC sköterska sa att det inte alls är konstigt att han är sån nu för dem är i världens utvecklingssprång den här tiden. Det märks för de händer nytt varje dag tycker jag!

Igår började han med konsonanter! Helt plötsligt hörde ja MAMAMABABABAMA! Haha

• JWall

Precis. Det håller i sig med mat varannan timme. Och han kan inte ligga i sin egen säng för då vaknar han på en gång. Märker också att det händer väldigt mycket med utvecklingen just nu. Så då är det kanske därför då. Haha. Min lilla plutt.

Måste fråga er som har barn sen innan, när började era krypa?

• JenniLarsson

Här är väldigt många inlägg orkar inte gå igenom alla. Men tänkte se om det finns någon grupp på typ Facebook för oss mammor i juli 2012

• Sladdis

Åh, vad många som vaknar varje timme och som går och lägger sig tidigt. Trist när det känns som om man inte har ett liv. Har också tagit alla nätter men Matteo har vaknat en gång i timmen hela natten i snart två månader och även innan dess sov han dåligt så nu känner jag att jag börjar ta slut. Orkar inte mer. Eftersom M vägrat flaska har mannen aldrig kunnat avlasta ens en helgmorgon eller kväll men nu när han plötsligt tog flaskan kan jag få lite hjälp.

Jag kom i säng 18:30 igårkväll och vaknade pigg 02:30. Vet inte när jag fick åtta timmars sömn sist. Mannen skulle bara ta Matteo till han somnade för natten vid tio och sen skulle jag ta över men han sov på soffan med Matteo och tog upp honom på axeln varje timme som han vaknade precis som jag brukar göra. Han tyckte jag behövde sova lite. Han jobbar bara till lunch idag. Vad gulligt av honom. Nu har M ammat klart. Undrar om jag kan sova mer nu?