• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Frågan är... När blir det bättre ??? Jag deppar ihop snart. När nätterna kommer tycker jag det börjar bli ångestfyllt. Vet ju vad som väntar. Orkar inte heller mycket mer :-/...
    Äntligen fredag. Mannen kommer vara hemma en vecka så vi båda kan hämta kraft. Sen jobbar han en vecka för att vara ledig den 22 dec till 7 januari.

• skuttare

Sladdis: gud va skönt!!! Det var du verkligen värd!!!

• skuttare

Anjiali: ja tänk om man det visste. Det skulle ju vara mycket enklare då om man visste att man får härda ut tex 5 veckor till och sen äR det bättre igen. Precis som man väntar när man går över tiden. Om 3 dagar kommer bebisen. Då skulle man fixa det galant . Skönt att mannen blir hemma lite. Passa på att vila nu!!! Vem vet...när januari kommer kanske hon redan sover bättre

• Sladdis

Anjiali: Jag har också börjat få ångest på kvällarna. Ser också fram emot julen. Mannen ska vara ledig två veckor då. Tänker att det måste ta slut snart. Min BVC-tant (inte idioten som tyckte vi skulle söka psykologhjälp för Matteos sömnproblem) sa att vissa barn skulle behövt, förutom nio månader i magen, även sex månader i en pung på magen (som känguru) eftersom de är omogna. Matteo blir sex månader den 3:e januari så jag hoppas det går över tills dess.

• momster

JWall : min son började krypa redan vid 3-4 månader och gick mot möbler vid 5-6 väldigt tidigt. Troligt vis berodde det på hans adhd.
    Dottern tror jag var mellan 6-7 månader mins inte riktigt, hon kröp kröp inte riktigt i början utan mer hasade sig fram i nån konstig ställning.

JenniLarsson: vet inte om det finns nån Facebook grupp. Jag är inte med i någon iallafall.
    Men du är välkommen här !

• tundra

Usch vad jobbigt det låter med bebisar som inte sover bra! Har ett suddigt minne av en lika suddig tillvaro när stora sonen var helt sömnstörd efter sin kolik (15-30 uppvak per natt). Tyckte då att alla andra småbarnsföräldrars vardag var ett slag i ansiktet.

Det finns ett ljus i tunneln! Även om ingen kan datummärka det.

Stora sonen började sova hela nätter (med lite hjälp) strax innan 6 mån. Ofta är de mogna att styra upp sömnen lite mer i den åldern. Om man känner att det är ohållbart.

• anjiali

Det jobbiga är att sömnen för mig är så viktig. Känner depression komma krypandes. Kan bocka av de flesta symtom på listan. Vet precis vad som behövs för att ta mig här ifrån detta mående. Men då är just sömnen en stor faktor !!!
    Får nog åka och sova hos mamma några nätter :-/...

• Sladdis

Anjiali: Det låter som en bra idé! Det enda som hjälper oss att inte bli deprimerade är ju sömn så någon måste hjälpa så vi kan få några timmars sömn i rad.