• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Skönt att ni får sova lite. Det behövs!!!

• skuttare

Idag har vi dop. Full rulle nu för att få allt färdigt. Tyvärr vaknade stora tjejen redan 5.40. TRötthet och 3års trots går inte ihop!! Kan bli en lång dag

• SaJo81

Dax för kalas här hemma! Visserligen inte fören 17.00 men innan ska det städas, bakas, förberedas mat, handla lite etc allt detta med tre barn och en man på plats som faktiskt mest är i vägen i såna lägen :P tror jag får skicka ut alla i pulkabacken så länge :)

• juliaannaeva

Min Tyra sover inte heller lånapass på dagen men har märkt att dem gånger jag lägger mig med henne i sängen så hon ligger med huvudet in mot min mage, de gånger kan vi sova typ 2 timmar i streck, ni med kanske med kan prova de, de kanske är sällskap sjuka? :) det funkar i alla fall för oss! Åh jag älskar att ta en tupplur mitt på dan

• Sladdis

Juliaannaeva: Bra tips! Ska prova det. Har heller inte något emot en tupplur på dagen!

• Emmizen80

Här är ytterligare en super förkyld bebis. Sover sittandes med honom. Ligger han ner tappar han andan och får panik. Rosslarvom han och han hostar. Än sålänge ingen feber direkt (37,9). Hoppas det går över snart! Även dottern är förkyld och jag börjar känns mig täppt, likaså maken som inte har tid att vara sjuk. Han jobbar och sliter som ett djur. Denna vecka (hittills) har han jobbat 39,5 övertidstimmar plus sina ordinarie 40 timmar. Han ska jobba även i morgon. Behöver jag säga att han har snöjour? Över 80 timmar på sju dagar på enbart snö och tydligen ska det snöa hela nästa vecka med... Beundrar er ensamstående mammor på heltid!

• Vicki123

Här är vi lite krassliga m halsont/hosta och rinnande näsor. :( Ingen större fara ännu m oss, men hoppas det inte blir värre.

Vi sover oss igenom hela natten också. Min kille vill (och jag med ;) sova ihop, och när han vill ha bröstet/amma så tar jag bara fram det och så somnar vi om så. Det är jättebra och det var en helomvändning när vi började m det.
    Han känner sig så trygg att sova vid bröstet och höra min andning/hjärtljud och jag kan tänka mig att det påminner lite om när de låg i livmodern.
    Han gillar att vara vaken till 24 eller 01, men sover ofta ihop med mig till 09:30-11.
    Kram

• Trolla75

Vicki123 då är våra små grabbar lika med sömnen och tiden... Fast min åker i egen säng så fort han somnat lite djupare och sen sover han där hela natten... Jag sover bäst ensam...

Märker av en förändring i ätandet nu, snuttar en kort stund och faller i sömn innan åt han längre stunder innan han somnade...
    Han blir 5 månader om exakt 10 dagar...

• Trolla75

Jo, ni som haft dop, vilken eller vilka var dom bästa doppresenterna "ni" fick???

Det är så många som frågar vad han önskar sig och jag vet inte?

Hjälp mig! :)

• momster

Vi fick avgjutnings sätt att göra på händerna och/eller fötterna.

Har en liten fundering. Är det nån här som har britax-b dual eller som vet om den är bra.