• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AKT83

Kan han sova med Ventolin? Har en bild i min hjärna på sonen som fick det för förskylningsastman och han studsade i sängen som en galning ;) men skönt att det hjälper för er! Hoppas att ni slipper åka in.

Ammar nu och hoppas sedan på en skön natt med få uppvak! God natt!

• momster

AKT83 : Denver sover hur bra som helst efter han fått ventoline. Ja han har oxå fått det för att vidga luftrören.
    Ja vi håller tummarna att vi slipper åka in nu, halva natten är ju nästan avklarad :)

I morgon åker Kevin och Trinity (de stora barnen) till tomteland i mora med deras farmor och farfar och mannens syskon med familjer.
    Denver skulle ju ha opererats i går så vi skulle inte med så vi stannar hemma. Och det är nog det bästa för Denver oxå.

• Trolla75

Momster vilken otur han har lille Denver!
    Verkar som dom flesta råkat ut för förkylningar nu det sista...

anjiali passa på å sov om så bara tio minuter, det är dom här powernaps som är dom bästa...

För att få bästa effekt av en powernap så ska man ta en penna eller nått i handen, när pennan faller ur handen har man fått en perfekt vila och nya krafter... Det räcker i bland ned bara 5-10 minuter... Schysst va!

• Trolla75

Jag måste börja vända rätt på dygnet... Men jag gillar att vara uppe på natten, det är då jag har ro i kroppen att tvätta och plocka... Sen är det ju så himla skönt att få sova bort hela fm, gubben tar barnen och jag får sova... Jag har det nog ganska så bra... Och ändå går jag och klagar på allt!!! Jag ska vända rätt på dygnet och bli trevligare... Det får bli mitt nyårslöfte!
    God natt!!! :))

• Sladdis

Känner mig bortskämd nu. Kom i säng kl 20 igårkväll och mannen tog Matteo en andra natt. Jag vaknade pigg kl 06 efter 10 timmars sömn. Mina bröst mår inte så bra. Hehe. Matteo vaknade och ammade på ena bröstet men det andra är som ett bowlingklot fortfarande. Får väl tvinga honom att äta lite om en stund igen. Mannen har börjat förstå hur jag har det och han fattar inte att jag orkar. Det gör jag inte heller men vad ska jag göra åt det? Det är ju bara att bita ihop och hoppas att det vänder snart. Efter att ha tagit M igår natt var mannen tvungen att sova igår em och nu när jag vaknat gick han i säng och sover förmodligen hela fm. Den lyxen har ju inte jag. Jag sover bara snuttar mellan alla uppvaken på nätterna. Läste Trollas tips för powernap och jag försöker sova när M sover. Men jag tror att vetskapen om att M bara sover 30 min gör att jag spänner mig och inte kommer till ro. Hoppas alla får en bra lördag trots alla små sjuklingar. Hoppas de kryar på sig fort!

• anjiali

Sladdis: nu skrev du vad jag skulle skriva igen .
    Det är samma här, jag har jätte svårt att somna. Ibland tar det upp till en halvtimma. För mig är det terror att precis när jag ska somna bli väckt. Men jag vilar när hon somnat. Ofta är det ju vid mitt bröst så jag kommer inte så långt.
    Första barnet sov också dåligt på nätterna, men skillnaden var att hon var just första. Fanns inga andra barn som behövde mig och att hon sov längre pass på dagen.

Tänker hela tiden att det snart måste bli bättre. Halvårs bebis är inte så långt borta.

Nu är det lördag och ingen skola att få iväg barnen till. Natten var ändå ok . Jag somnade innan nio och ammade vid tolv. Kunde lägga mig igen vid ett. Sen vaknade hon mellan tre-fyra och åt. Sen vid sju. Känner mig rätt så utvilad. Underbara helg !!!
    Hela familjen har legat i sängen nu på morgonen och nu är det bara jag kvar. Hör att kaffebryggaren puttrar i köket !!!!

Ha en fin dag alla.
    Hoppas alla sjuka bebisar snarast mår bättre !!!!

• millifjor

Jag är likadan, tar MINST en halvtimme för mig att somna om, o då hinner hon ju vakna :-/ plus att vår skrutt sover i bärsele på dagarna försökte lägga henne i sängen nu när hon skulle sova igen (gick upp kl 5) o då sov hon just en halvtimme, hehe. Aja fick iaf ligga i sängen en stund o slippa selet, mina höfter gör uppror! Ska till sjukgymnasten igen på torsdag o se om hon kan göra nåt då, var alldeles för inflammerat sist :-/
    Ha en bra helg allihopa!