• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hera78

Olivia fick tre halsband och det känns faktiskt en smula onödigt. Bästa prestenterna kom nog från min syster med familj, dels början på en uppsättning bestick som hon ska få genom åren och så fick hon ett jättefint födelsedagståg i trä.

• skuttare

Trolla: vi fick ju flera fina smycken och och sådant som hör dop till och det är ju fint. Man skulle ju sakna det om de inte fick nåt sånt alls. Men mina föräldrar har gett både lilla och stora tjejen en fond med pengar på som vi sedan spar alla pengar på som de får av släktingar vid jul å födelsedag. Det är ju väldigt bra tycker jag. Pengar likadant. Nyttigt när de blir stora och vill flytta hemifrån.

• anjiali

Ok ! Alla tips på hur man får bebis att lära sig somna själv utan att använda fem minuters metoden mottages gärna !!! Inget låta skrika sig till sömn är av intresse.
    Hur gör ni när de ska somna. Hon tar inte napp.

• Sladdis

Jag lägger Matteo i famnen, gungar honom och sjunger blinka lilla stjärna. Han slappnar av direkt och somnar på en kort stund. Men han måste vara riktigt trött. Att få honom att somna själv i egen säng är en fantasi om han inte ska skrika sig till sömns och det är otänkbart för mig också.

• skuttare

Anjiali: har inte en aning. Båda mina har tagit napp men den stora började inte somna själv förrän hon var bortåt året iallafall. Den lilla kan somna själv ibland. Mitt enda tips kanske skulle vara att fortsätta pröva om hon kan ta nappen.:-S

• SessanM

Vi önskade fina träleksaker i dopgåva, och böcker.

Jag läste lite om en metod som hette typ tassa eller något liknande, lät ganska vettig tycker jag, däremot rekommenderades den från 6 månader. Jag har testat delar av den lite redan, tror nog det kan funka om man kör all in.

• SessanM

Glömde skriva att det finns iaf en tråd här på fl där man behöver veta står :)

• tundra

Snutte över ansiktet och magläge funkar bra för David som vägrar amma sig till sömns. Det är väl annars det mest naturliga.
    Blir han ledsen (sällan om han inte är överstimulerad) lägger jag honom tillrätta och ger snutten från sidan och buffar rytmiskt. Han sover i em grobag/sovpåse som hindrar honom från att snurra eller sparka av sig täcket.

Jo

• tundra

Ops skickade för tidigt.
    Innan han lägger sig är det saga och godnattsång. Ibland bär jag honom en kort stund så han slappnar av precis innan sången.