• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Kommer knappt ihåg hur jag gjorde ð??® de tog napp båda. Tror jag ammade och sen bytte till napp. Låg bredvid i sängen.
    Nu med Milea så lägger vi alltid mellan 19-20. Pyjamas och sen ammar jag henne på soffan tills hon somnar. Kan ta lång tid. Men om jag nu ska sluta amma vid sex månader för att jag inte vill vara napp hela natten så måste jag hitta nått annat sätt än att amma. Ska jobba mera på att erbjuda gossedjur och snutten.

• skuttare

Ja snutte måste min ha. Båda mina har varit såna. Ska ha den liggande längs ena kinden så de kan vrida huvudet och mosa in hela ansiktet i den. Kan ju pröva att lägga henne på sidan att sova. Annars kanske hon somnar när ni matar med flaskan?

• grahnkotten

Vi ger honom nappen, snutten över huvudet och sedan somnar han på min arm i vår säng mage mot mage! Sedan flyttar jag över honom till spjälsängen när han har somnat djupt! Det har fungerat bra! Eller så vagga jag honom till sömns i famnen!

• SessanM

Skrev ju aldrig hur vi gör. Emilia somnar oftast på axeln efter rapning efter sista flaskan det är famnen som gäller. Somnar hon inte i famnen funkar magläge i sängen och buffar i rumpan oftast, då somnar hon in så men vaknar till efter en timme eller två och då vänder vi henne och hon sover vidare på rygg.

• Trolla75

Hera78 födelsedagståg lät intressant, vad är det?

Jag har så svårt att säga vad jag vill ha och inte vill ha...

anjiali här ska det somnas på min arm och gärna ammas till söms... En enda gång har han somnat när jag har lagt honom i sin säng, men då var han verkligen jättetrött och nöjd!
    Jag tror inte han är mogen än för att somna själv helt enkelt... Och dessutom vägrar han napp...

Men vänta du snart blir de mer självständiga... :))

• millifjor

Vår sover mellan oss i sängen. Oftast får man gå runt o vagga henne på armen med typ en snutte över huvudet tills hon somnat o sen kanske man kan lägga ner henne och hon sover vidare, ibland somnar hon i sängen medan man ligger bredvid henne. Vi gör nog olika hela tiden, har inte riktigt hittat nån som funkar optimalt ännu.

• EllaBella02

Vi lägger oss vid 19 och sedan ammar jag henne liggande. Sedan somnar hon mage mot mage, jag ligger på sidan och hon ligger på sidan så att säga.

• momster

Vi har alltid legat i sängen och jag jag matat han från flaska. Han vill gjärna ha kroppskontakt. Sen vi fick larmet har jag börjat mata han i sin säng och så lägger jag ena armen mot han.

• SaJo81

Trolla: ett fondsparkonto har alla våra tre fått av min mormor och mina föräldrar har gett alla tre bosparskonto i HSB som dom sätter in pengar varje år på, annars är dom bästa sakerna barnkammarböckerna och alla "personliga" saker typ som en tavla med namn, födelsevikt etc på och så avgjutningar på Little star (för dom är jättefina men sjukt dyra)

• anjiali

Tack för att ni berättat om nattningsrutiner . Vi får ta och testa oss fram. Försöker introducera gossedjur och snutte som hon kan ha när tutten försvinner.