• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

När är risken för psd mindre? Tänkte på magliggande?
    Vilgot kan fortfarande inte rulla över från mage till rygg.. Från rygg till mage går finfint.
    Men han byter håll på huvudet om han ligger på mage.. Behöver ja oroar mej? Han är 5 månader o 1 vecka..
    Ja menar behöver ja oroa mej om han sover på mage?

• CattanB

Psd minskar vid 1 års ålder. Min väninnas barn har legat på mage sen hon va 2 v då bebisen inte kunde sova på rygg. Man ska nog inte oroa sig så mkt för de där.
    De är ändå väldigt vanligt att barn vänder sig just på natten. Så jag tror nig du kan vara lugn :)

• Emmizen80

BVC idag. 5 månader gammal, 66,5 cm lång och 6920 gram tung! Han har vuxit bättre på längden än på bredden... Han är inte jätte stor. Hade hoppats på en vikt över 7 kg iaf. Hittills har han följd dotterns tillväxt, men nu sackar han på bredden och ökar på längden mot hennes i samma ålder. Han har ännu inte dubblat sin födelsvikt. Har era det?

• Sladdis

Emmizen: Matteo har dubblat. Han vägde 3565 när han föddes och 8160 när han var 5 månader.

• Sladdis

FruSandra: Matteo har sovit på mage sen han var fyra veckor. Han vägrade sova på något annat sätt. Jag var jätteorolig i början men det har gått bra och nu oroar jag mig inte mer. Han har ingen kudde och ganska fast madrass så han inte kan sjunka ner med ansiktet om han skulle få det nedåt.

• Tibell

Fy vad många som har problem med sömnen...kramar till er ! Håller tummarna att det vänder snarast

Här hemma kan vi knappast klaga på Lovis sömn...hon är en ängel när det kommer till sömnen *peppar peppar*

Däremot har vi det jobbigt med hennes allergier.. vi har helt fått backa med mat och gröt... men ändå mår hon inte tipp topp...

Har utslag varje dag, kräks och bajsar slem... och detta slem är verkligen inte bra att bajsa varje dag. Det påverkar hennes vikt så. Sist hade hon bara ökat 50 g på en vecka...bajsallergier !!!

• tundra

Anjiali: Skönt med avlastning och att få känna lite livslust igen. Jag är sjukt mesig när det kommer till sömnbrist och lider med dig som har haft det så jobbigt! Med stora sonen slutade jag nattamma tvärt vid 6 mån eftersom han hade så sjukt många uppvak. Det gick jättebra knäppt nog.

Tibell: Här har vi inte börjat med mat för jag vill njuta av att magen på lilleman funkar någorlunda nån vecka till. Allergier är ett gissel! Man vet ingenting och kan aldrig känna sig lugn. Tur att ni får sova iaf.

• SaJo81

Vi ska på 5-månaders kontroll den 19:e så den vikten har jag inte än men lilleman vägde 6,3kg när han var drygt 4månader så han är en bit från att dubbla sin vikt, vägde ju 3745g vid födsel så dryga kilot kvar då, får väl se om en vecka vad vågen säger :)