• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Idag är det dax på föräldrargruppsträff igen :) ska bli trevligt även om sköterskan som håller i det är smått överkänslig! Förra träffen pratade vi om första tiden hemma och jag sa att lilleman är jättesnäll som låter mamma sova, hennes kommentar på det var: - menar du att dina två andra barn är elaka? Inga barn föds elaka!
    Öh nej! Det sa jag inte heller, sa inget liknande, sa bara att lilleman var snäll ?! Skum tant....

• SaJo81

Vet inte hur hon fick till det, hon är bra skum! Men men idag handlade det om mat och smaksensationer och sånt det var faktiskt lite intressant!

Mindre glad blev jag dock när min man ringde och sa att batteriet dött på bilen, i vändzonen vid dagis :/ klockan 14 hämtas barnen och dom har fortfarande inte kommit hem :(

• Gulia84

Hur ofta äter era barn?
    Liam som är 4 och en halv månad äter ersättning 01, 07, 10.30, 14, 17, gröt vid 19, ersättning vid 21 sen somnar han för natten.

• EllaBella02

Tösen äter gröt mellan 7-8, erbjuder bröstet efter men tar oftast bara några klunkar. Ammas 10, 12. Äter puré typ vid halv 2, ammas vid 2,4 och sedan fruktpure vid 6 typ sedan ammas hon vid läggdags vid 19. Äter sedan 3-4 gånger per natt.

• Tekla78

Emil äter ungefär 05, 08, 11, 14, 16, 18, eller oftast blir 16/18 ett mål vid 17.
    Ett av målen är någon puré + fruktmos och sen försöker jag göra välling till sista målet (gör med havremust från grunden med recept från Althera/Nestlé eftersom han är mjölkallergiker)

• anjiali

Dags att återvända till "våran" säng och alla uppvaknanden. Bara börja sova och hoppas på det bästa. Har varit så skönt att sova hela nätter och nu kommer oron i magtrakten tillbaka :-/.... Sömn är såååå viktigt för mig.

• JWall

hm. tänkte det var några här som skrev att deras bebisar gosar in sig i snutten när de ska sova. Jag har varit lite feg och inte vågat gett min lilla kille sin diinglis kanin eftersom han har en förmåga att lägga allt över huvudet och sen ligga och frusta med utsträckta armar utan att ta bort det.
    Nu tänkte jag att jag måste introducera någonting när han ska börja somna själv utan att jag ska amma honom till sömns. Så jag gav honom kanin.... och direkt gosade han in sig med hela ansiktet i den där och somnade efter ett tag.
    Nu till frågan som är lite larvig kanske, men får dom ordentligt med luft när dom ligger sådär ingosade? haha.. blir så nojjig. Visst går det alldeles utmärkt att dom sover så?