• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Jag brukar ta bort filten/goseapan när hon somnat in ordentligt då slipper hon få syrebrist, hehe

• JWall

Millifjor: så kan man göra, får pröva och se om han vaknar eller sover vidare :)

• grahnkotten

Jag tror inte att det är några problem, beroende på hur varm och tät snuttisen! Jag brukar lägga den över ögonen och låta det vara fritt för näsa/mun... Då sover han gott, men får somna med den över hela ansiktet och sedan flyttar jag den när han har somnat!

• SaJo81

Min lilla kille äter ersättning ungefär såhär: 8, 12, 15.30, 19 och sen ger vi ett i sömnen runt 23 för att han inte hinner få i sig tillräckligt på dagen!

• Trolla75

Caspian drar gärna saker över huvudet men får sen panik, kippar efter luft med utsträckta armar? Himla lustigt, när han ammar kan jag lägga något över pannan men inte mer, inte än i alla fall.

På söndag ska vi ha dop, börjar bli nervös inför allt som ska fixas mm.
    Ska bli skönt när det väl är över!

• Tekla78

Vi har 4-årskalas lördag (för dagiskompisar) och söndag (för släkt) så det känns som om vi har en massa att fixa med. Behöver ju egentligen vara så avancerat, men man vill ju att han blir nöjd.

Jag är bjuden på jobbets julkonferens inklusive övernattning. Ska bli så skönt att få sova en hel natt i en hotellsäng!!! Ska hålla mig i skinnet och gå tidigt till sängs. Nåde den fyllkaja som råkar väcka mig mitt i natten Maken ska vara föräldraledig.

• Tekla78

Vi har 4-årskalas lördag (för dagiskompisar) och söndag (för släkt) så det känns som om vi har en massa att fixa med. Behöver ju egentligen vara så avancerat, men man vill ju att han blir nöjd.

Jag är bjuden på jobbets julkonferens inklusive övernattning. Ska bli så skönt att få sova en hel natt i en hotellsäng!!! Ska hålla mig i skinnet och gå tidigt till sängs. Nåde den fyllkaja som råkar väcka mig mitt i natten Maken ska vara föräldraledig.

• Tekla78

Emil har hittat sin falsettröst och ligger och jollrar med den. Storebror vaknade när vi gick upp kl 03, fattas bara att han vaknar nu 05.30 också... Han skulle bli lagom trött till luciafirandet kl 15 då.

• skuttare

Min har oxå snutte. Valde en liten denna gången så den inte lägger sig över hela ansiktet. Köpte ett får på kappahl tror jag det var. Brukar oxå dra den lite åt sidan när hon somnat men ändå inom räckhåll då hon gärna tar tag i den om hon vaknar. Men jag är oxå lite nojig

• SessanM

Vad avundsjuk jag blir på era snuttar! Emilia leker bara med nappen... Himla besvärligt. Har provat lite då och då, både med en dinglis snutte och en kanin men det går inte hem här. Hade varit bra med något som sysselsatte händerna så att nappen får stanna kvar!