• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

En lite tidig 6 mån kontroll idag iom julen. David vägde 8,240 kg och var 68 cm. Nu sover han utslagen av sprutorna (?).

Jag längtar så efter julen nu! Vill ha lite lugn och ro och avlastning av maken på dagarna. Orkar inte slita med vagn eller cykelkärra på snösliriga vägar och stans alla backar.

Efter jul börjar han jobba i stan och slutar pendla 3-4 h om dagen till Stockholm. Hallelujah!

• SessanM

Även vi har varit och fått 5 månaders sprutor igår. Det gick bra fram till kvällen, Emilia var väldigt ledsen och ville absolut sova på oss i natt. Lite varm har hon varit också men idag är hon iaf glad igen (än så länge).
    7335 g och 66 cm var hon, lilla stora tjejen :)

Sömnen är fortfarande dålig. Dock lite bättre än innan. På BVC trodde de att en tand kunde vara på g, vi får väl se. Annars börjar man bli rätt mör efter 2 månader med dålig sömn...

• EllaBella02

Pratade med BVC idag om blodet. Hon tyckte att jag skulle avvakta. De trodde att det var från en irriterad slemhinna och de kan reagera på mat eller att jag här tagit tempen så ofta nu när hon är febrig efter vaccination tex. Känner mig lugnare. Idag såg jag ingenting alls. Idag har hon varit nere på 37,4 som lägst och sist när jag tog den hade hon 38. Hur har ni andra det som har nysprutade bebisar?

• FruSandra

Dagens sprutor blev inställde.. Dels för att han haft upphöjd temp och dels för att den ena sköterskan va sjuk o ja vill att de tar båda samtidigt..

• Gulia84

Liam har fått sina sprutor idag för ett par timmar sen. Nu sover han. Så än vet jag inte hur han kommer reagera.

Han har även fått en inhalator idag.... Läkaren tror han har astma så det ska vi testa i en månad. :(

• millifjor

Vi ska ta sprutan imorgon, men ska man ta den fast bebis är lite snorig? Hon verkar inte ha nån feber nu men är lite gnälligare än vanligt..

• Gulia84

Millifjor: så länge det inte är en ny förkylning ( kommit samma dygn som sprutan ska tas) så går det bra med snor. Det förklarade de idag på BVC.

• chess07

Herregud vad mycket de händer hela tiden med dem små nu! Häromdan kom A på att han kunde göra ett läte och vi härmade honom, han varvade mellan "hostning" och ao ao ba ba. Igårkväll spelade min mamma med sina fingrar på hans läppar när han lät. Idag gör han det själv !! Han tar även sina fingrar och spelar på mina läppar !

• millifjor

Förkylningen bröt ut idag med snorig näsa o lite hosta men ingen feber. SprutAn ska tas imorgon halv 2. Mannen i huset ligger däckad med feber. Kanske borde man avboka sprutan då?