• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Trolla: vi har allt känns det som, förutom en spegel så det ska hon få. Sen får hon pengar på kontot- välbehövligt eftersom jag fick åka och panikhandla kläder i 74 häromdan. Allt vi hade hemma hade de andra barnen på sommaren så det var bara tunna byxor och kortärmade bodies!

• EllaBella02

Alltså vi har inte köpt så jättemycket. Haklappar, flaskställ, kläder, några leksaker, strumpor pipmugg. Dels fattar hon ju ingenting. Kommer bli mest glad över pappret typ, och så får hon ju av övriga familjen också.

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-12-19 19:37:31 följande:
    Vad önskar sig era små i julklappar???

Arvid har "önskat" sig en gåstol av mormor och morfar! Och av farmor och farfar en "play and learn" hund som man trycker på tassarna, magen, örat m.m. Oså sjunger den lite. En sån köpte vi till min brors äldsta (6 år sen) när hon va bebis och den har hans yngsta nu som är 2 år! Snacka om prisvärd julklapp!!

En sån här! lekmer.se/barn-och-baby/babylek/lek-och-lar/fisher-price-laugh-learn-puppy-swedish
  • Sladdis

Till Matteo har vi köpt några större leksaker som är anpassade från 6 mån. Vi har bara skallror hemma.

• Tekla78

Åh, vi har inte köpt något än. Funderar på en såndär aktivitetsbräda med hjul som snurrar, något pling & pip och kanin som man kan dra från ena sidan till andra om ni kommer ihåg den. Fast den där hunden såg ju bra ut.

• millifjor

Jag har köpt lite smågrejer, typ roliga nappar, lite kläder, nån bok. Hon behöver ingenting men nåt måste man ju köpa sen har vi öppnat ett sparkonto åt henne så hon kan få pengar!

• SaJo81

Vi har köpt kläder för att han behöver det annars blir det inget! Han fattar inget och behöver inget sen får han ändå massa av resten av släkten! Vi lägger krutet på dom stora barnen än så länge :)

• Trolla75

Vi har också allt vi behöver tror jag! Men nu är det så många som frågar vad barnen önskar sig och det är lika dant varje år... Står och vet inte vad jag ska svara?

Sååå tänkte om ni hade några bra förslag... ;)

• grahnkotten

Vi har önskat oss en hoppgunga, pulka, gåstol, gåvagn,kläder och fina träleksaker fr brio! Pengar som sätts in på fonder blir det fr morföräldrarna!