• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    Trolla75 skrev 2012-12-19 21:21:37 följande:
    Vi har också allt vi behöver tror jag! Men nu är det så många som frågar vad barnen önskar sig och det är lika dant varje år... Står och vet inte vad jag ska svara? Sååå tänkte om ni hade några bra förslag... ;)

Jag har önskat fina kläder, pyjamas och haklapp med plast bakom av släkten.
  • momster

I dag har vi varit på mjölk skola. Faktiskt riktigt bra information.
    Efter de var vi till barnmottagningen.
    De tog nya prover och kollade oxå via blodprover på ägg och mjölk allergi.
    Läkaren hade inte kommit på nån förklaring till andningsuppehållen heller.
    Men vi fick några nya tejp sorter att testa då grannen inte tål de dom har på Apoteket.
    Sen lite nya salvor så nu hoppas vi vi får bort all exem.

I julklapp får han en pengar av min mormor som vi köpt en gåstol för så den blir från oss och dom. De gör alltid så att vi får lägga ut om det är nått dom behöver så får dom ett kuvärr som vi föräldrar får. Lite svårt att förklara. Men dom tycker att dom är för gamla för att gå runt i affärer och det är bättre att vi handlar som vet vad de vill ha eller behöver.
    Av oss får de kläder alla tre :)

• Trolla75

Det är ju det bästa egentligen... Att få pengar så man kan köpa det man verkligen vill!
    Men nu är det mannens bror o tjej vi ska önska något till barnen av... Och att be om pengar är big no no :(

• Gulia84

Va tror ni om att smörja in sig själv med Vicks när bebisen ligger i samma säng? Dumt va?

• enilorac81

Vi har köpt lite leksaker, en liten liten spegel så han ser sig själv. Av farmor har vi önskat en åkoåse till sittdelen och av farfar har vi önskat oss en resesäng. Av mina föräldrar har vi önskat oss en lekmatta och typ barnstol. Av min bror lite kläder.

Uppdatering om 5 min metoden. Igår natta vi honom vid 19:30, efter han ätit klart vid 19:40 så somnade han direkt(!!!) i sin egna säng. Han vaknade upp 23:45 och bajsade, bytte på honom och han somna direkt efter det. Sen sov han till 5:45 då höll mina bröst på att sprängas så jag tog upp honom till vår säng. Nu sov vi sen till 9:17!

• Lovisblomman

Enilorac: går ju verkligen fram emot för dig med fem min metoden. Hur många nätter har du hållit på nu?
    Min tjej blir bara värre o värre. Tycker hon låter mer förbannad än ledsen när hon ska lägga sig. Sov inte ordentligt förrens kl 22!!
    Bara vaknar o skriker:P
    Någon som vet om dom redan kan drömma mardrömmar?

• enilorac81

Lovisblomman: Vi började i lördags, mardrömskvällen-tog 2h för honom att komma till ro, söndagen 1h, måndags eftermiddagsluren 30 min, måndagskväll 20 min, tiskväll typ 16 min och igår direkt. Men han sover ju så mycket bättre när han nu lyckas somna själv, tror det beror på att när han vaknar upp på natten så kommer han till ro själv nu, kanske för han känner sig trygg med att ligga i sin säng.

Jag tror absolut att bebisar har mardrömmar! Men jag vet inte, tycker ibland att lilleman har låtit lite ledsen i drömmen, men sen kommit till ro själv, men ibland vaknat upp och gråtit (men det var ett tag sen)

Angående 5 min metoden så ska jag utvärdera den efter 1 vecka- men som det ser ut nu så har det verkligen gått framåt! Att han sover från 19:45-5:45 är galet bra (till skillnad från förut). När jag tar upp honom för att byta blöja blir han skitarg, mest för att han liksom inte är riktigt vaken men det är jag som vill byta på honom så han inte sover en hel natt med bajs i blöjan.

Ska vi se om han somnar lika lätt ikväll

• grahnkotten

Lovisblomman: Melvin somnar aldrig före 22. Och har aldrig gjort., sedan sover han oftast t 6-7 på morgonen! Så mig gör det inget! Då sover jag när han sover!