• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Ellabella: jag tror att du kanske ska försöka att inte stoppa in vare sig termometer eller Alvedon där nere på ett tag. Har det blivit nån liten spricka så måste den få läka och inte rivas upp på nytt hela tiden. Är de varma och påverkade av febern så ge Alvedon om inte så låt bli. Gå på allmäntillståndet istället för vad tempen visar. Är de varma kan man ge inför natten så de får sova gott. Alvedon är inte farligt och det finns i flytande form som du kan använda dig av. Det räcker ju med att det är mycket som ska ut . Jag tycker nog att mitt stora barn har blivit lite lös i magen av stolpillren så det kanske är därför.

• EllaBella02

Nä, det låter som en bra idé. Det var ju i samband med sprutorna som hon blev dålig och jag tog febern ofta. Ska prata med BVC idag igen tänkte jag.

• EllaBella02

Pratade med BVC nu och de tror på att det möjligen är ett bruset kärl i samband med irritation och diarré. Blir det inte bättre ska vi åka in på söndag.

• CattanB

Jag läste en artikel i "vi föräldrar" tycker de passade jättebra in på att Othiliia har blivit gnällig. Mellan 22-28 v kommer en klängperiod. Barnet börjar uppfatta avståndet mellan förälder och sig själv. Dem börjar uppfatta begreppen vid, på, i och under. Denna klängperiod håller i sig 1-5 v.

Nu förstod jag varför de är lite tjurigt när jag går från rummet.

• Trolla75

Jag säger bara aj aj, mitt vänstra bröst (favoritbröster) gör så j..la ont just nu! Stenhårt och ömmar, hur kan man få mjölkstockning nu?
    Och istället för att hjälpa mamma så sover skitungen

• FruSandra

Oj veckor? Ja har igen aning om hur många veckor Vilgot är.. Orka hålla reda på de.. Nu är de månader ja räknar...