• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Milifjor: vad tråkigt . Krya på er !!!

Mannen tar M på natten och sköter massor här hemma. Jag vet inte vad jag pysslar med. Tycker mest jag går runt och dräller !!! Tycket synd om honom. Men tur att nån av oss är stark. Jag funkar noll utan sömn.

• skuttare

Mellan drygt v 22 - drygt v 26 är nästa utvecklingssprång, med den värsta perioden runt v 26. Det kanske är den hon är i nu Anjiali?

• SaJo81

Chess07: jaaa nu går det fort med dom, vi som inte ska skaffa fler vill ju att Bastian ska va bebis hur länge som helst....

• juliaannaeva

Någon av er andra som ger laktulos? Min lilla har fått sen onsdags o har vaknar ett par gånger varje natt och Vridigt sig i plågor för att fisarna sätter sig på tvären... BVC sa att man måste ge de ett tag! Men hur länge?!?!? Tycker så synd om mitt hjärta :( överväger starkt att sluta och prova med messmör igen... Hon har blivit förstoppad sen vi började med mer gröt!

• anjiali

Vad mycket som händer nu när jag läst lite om utvecklingssprånget :0 !!! Oj vad "stora" de börjar bli.
    M älskar tittut leken och när vi sjunger. Hon älskar att leka med sina systrar. Stora syster sa senast idag att hon fattar vad vi leker . Kanske stämmer till viss del.

• skuttare

Här har stora tjejen blivit förkyld. Kanske kan förklara varför hon vaknat så tidigt i några dagar. Idag vaknade hon 5 igen. Hon är ju lite förväntansfull oxå . Hoppas att lilla tjejen klarar sig ifrån förkylningen denna gången då. Hoppas alla fått sova någorlunda. Hur tänker ni med nattamning? När kommer ni ta dusten med att vänja dem av med det? Vår lilla äter ju dåligt hela fm pga att hon äter såpass mycket på natten tror jag. Stora gjorde oxå så fast då var hon lite större,kanske 7-8 mån. Hon åt en del vanlig mat. Då tog vi tag i det och slutade nattamma. Känns väl som det är lite tidigt än. Vore ju skönt om hon åt lite vanlig mat. Hur tänker ni andra?

• anjiali

Skuttare : jag tänker börja med välling inför natten vid sex månader och då hoppas jag att amningen blir mindre på natten. Så blev de med de andra barnen. Inatt vaknade hon innan två och var jätte hungrig så något mer mättande än bröst inför natten vore bra här.

Inatt sov hon lite bättre igen ! Pust !!! Tur det för dagen är full av aktivitet och Milea är ingen lugn bebis vill jag lova. All ork behövs och hörselskydd då de nya ljuden hon upptäckte igår skär i öronen .

Passar på att önska er en riktig god jul !!! Tänk att för ett år sedan firad jag jul med gravidillamående och i år sitter Milea här med oss !!!! Lycka !!!