• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-12-21 20:22:30 följande:
    Jag säger bara aj aj, mitt vänstra bröst (favoritbröster) gör så j..la ont just nu! Stenhårt och ömmar, hur kan man få mjölkstockning nu? Och istället för att hjälpa mamma så sover skitungen

Som jag fått veta kan du få mjölkstockning när som helst så länge man ammar...! Trodde också de bara var i början! Jag håller inte heller reda på veckor längre, men nu fick jag ju räkna då! Lilleman blir imorgon 5 månader och på sönd. 22 veckor om ja inte räkna fel!
  • anjiali

Ja då var vi tillbaka i ruta ett fast än värre. Istället för att vakna varannan timma har hon nu kommit på att hon kan vakna varje (. Här går vi redan på knäna och hade behövt ett jullov tillsammans med mera sömn.
    Vad gör vi nu då ???
    Förlåt för deppigt inlägg (

• skuttare

Gäsp... Lilla tjejen sov så bra inatt. Vaknade bara en gång å åt!!! Den stora däremot vaknade redan vid 5 idag och vägrade somna om. Kan det vara för att förväntningarna stiger när julafton närmar sig? Nu blir det iallafall fullt ös här hemma i helgen. Ser liksom ut som om Hiroshimabomben landat här. Släkten kommer på julafton så det är ju kul om det ser ut som om nån bor här. Fixa skinkan,klä granen ja precis som alla andra kan jag tänka mig. Ska försöka hinna med en ridtur däremellan oxå

• skuttare

Anjiali:såg ditt meddelande när jag skrivit färdigt mitt. Inte meningen att slänga det i ansiktet på dig. Kan ni inte göra som sist då att din man tar några nätter så kanske det rättar till sig igen?

• enilorac81

Anjiali-om mannen din är ledig, kan du inte försöka passa på att sova lite på dagen?

Jag och min sambo bestämde oss ju för att köra 5 min metoden eftersom jag inte heller fick någon bra sömn. Som du säkert läst var de 2 första kvällarna skitjobbiga, men sen så har det blivit jättebra.

Och nu förespråkar jag inte 5 min metoden utan snarare att man kommer överens om att köra på en "metod" som passar för just er, följa den och sedan utvärdera efter 1 vecka.

Kram på er!

• SaJo81

Idag blir vår lillkotte 5 månader, inte nog med det så grattar vi honom samtidigt på namnsdagen (natanael idag, fast vår lille stavar Nathaniel)

• chess07
    SaJo81 skrev 2012-12-22 10:36:11 följande:
    Idag blir vår lillkotte 5 månader, inte nog med det så grattar vi honom samtidigt på namnsdagen (natanael idag, fast vår lille stavar Nathaniel)

Vi firar oxå 5 månader idag! Stora grabbar ;)
  • chess07
    SaJo81 skrev 2012-12-22 10:36:11 följande:

Vi firar oxå 5 månader idag! Stora grabbar ;)
  • millifjor

Vår har vaknat varannan timme inatt tror det är förkylningen som hon dragit på sig, mannen ligger däckad med halsont och feber med så vi får nog fira jul själva i år!