• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

God morgon! Som lovat så har jag utvärderat 5 minuters metoden efter en vecka. Resultatet är oerhört bra. Första två kvällarna var jobbiga! Men sen har det flytit på bra. Han ammas eller ersättning om det är min sambo som tar honom, sen lägger vi honom i sängen och han kommer till ro direkt sen i tisdags! Så skönt! Och sen sover han bra också, han vaknar upp för att han bajsar...han ammas en gång på natten sen förra veckan, vilket är mellan 3:30-6 sen sover vi vidare till mellan 8:30-9:30

Ha en skön 4:e advent!

• tundra

God jul alla!

Jag ligger på sängen med öronproppar och njuter av lite lugn och ro. Maken leker med killarna och ska ge lite välling till David vid behov. Aah! Bättre julklapp finns inte!

• Lovisblomman

Eniliorac: vi har funderingar på att börja med fem min metoden då nattningarna blir bara värre och värre. Även fast hon är jätte trött kommer hon inte till ro och ska bara hålla på och röra sig och sen blir det bara massa grin. Igår tog nattningen tre h och ikväll två.
    Det jag funderar över, min tös vänder sig gärna till mage men kommer inte tillbaka till rygg. Klarat ditt barn det? Många ggr måste man vända tillbaka henne för hon blir så frustrerad. Ibland somnar hon på mage. Det jag tänker ska man bara låta hon va när hon ligger på mage? Och köra fem min endå?
    Alla barn e ju unik men tänkte kolla hur du gör:)

• FruSandra

Tänk imorn är de 1 år sen vi berätta för alla våra nära att vi va gravida genom att ge en bild på tidigt vul :)
    Den bästa julklappen våra föräldrar kunde få.. :)
    De blir svårt att bräcka den Julklappen i år ;)

Idag har ja snosat på en 3 veckors bebis.. De va så de drog i livmodern på mej och helt plötsligt blev Vilgot jätte stor :)

• millifjor

Haha frusandra, kände likadant när en kompis fick barn för en vecka sen! Men vet inte, gillade ju inte direkt att vara gravid
    När tänker ni andra börja försöka skaffa ett syskon? Eller är ni nöjda nu? Eller ni som har fler barn, när tyckte ni att det var bäst att skaffa en tvåa, eller en trea!?
    Vill gärna höra hur ni har tänkt och gjort, jag håller på o mjukar upp maken men Iofs så får vi ju bara hjälp med ett barn här i Sthlm län, så om inte ett mirakel sker så kanske vi får nöja oss med en

God jul allihopa!

• Gulia84

Åååå jag funderar oxå mycket på när man skulle börja försöka igen. Vi har 4 embryon i frysen... Men vi ska prova ett tag själva. Men när är fortfarande frågan.... Ska bli kul att höra hur ni andra resonerar!

• FruSandra

Millifjor
    De blev inga kvar som blev infrysta? Vart i Sthlm bor du?
    Dåligt tycker ja. Vi blev ju ställda i kö för Ivf, hade vi bott i Sthlm hade vi haft 3 försök, men eftersom vi tillhör Sörmland så är de bara 2 försök som gäller.. Också SVINDÅLIGT!
    Ni får skriva er här o få nya Ivf i detta län ;)

Vi har inte tänkt nåt på de.. Eller ja längtar så efter min mage och älskade att va gravid trots foglossning..
    Men de tog ju 3 år för oss så ja har inga förhoppningar, samt att ja gärna skulle vilja ha 3 år mellan dom.. Tror ja..

• millifjor

Vi gjorde ju insemination, det fick man 3 försök och vi blev gravida på andra men tror man vara får hjälp med ett barn här, o andra sidan utnyttjade vi ju inte ivf så vet inte hur det fungerar då!? Vi testade ju insemination i väntan på ivf och då lyckades det trots att det bara är 10 procent som blir gravida på det sättet vi bor i Norrtälje.
    Pratade precis med maken om bebis o vi är nog lite sugna snart tror jag, eller om några månader vill nog få det överstökat, haha! Men om vi inte kan det så vet jag inte hur vi gör, det är ju så dyrt med ivf om vi inte får mer hjälp

• EllaBella02

Jag är jättesugen på ett syskon om ett tag och hoppas verkligen att vi blir välsignade med ett barn till. Min tanke är att börja försöka igen straxt efter hon fyllt 1. Det kan ju ta hur lång tid dom helst att bli gravid om man nu har turen att bli det igen.

• enilorac81

Lovisblomman- lilleman vänder sig inte när han ska sova, bara dagtid. Om din lille lyckas somna på egen hand under er 5 min på mage, tycker jag ni ska låta det ske. När hon väl somnat kan ni vända tillbaka henne till rygg. I början av vår 5 minuter så rörde sig lilleman jättemycket för att komma till ro, men nu lägger han sig på sidan och somnar.

Hursomhelst, kul att ni ger det en chans (även om de 3 första nätterna är asjobbiga) berätta gärna för mig hur det går, och vill du inte berätta i forumet kan du skicka privat meddelade här på familjeliv!

God jul på er allihopa!!!!