• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

M håller på att lära sig att krypa som en del av er redan vet. Hon är tröttare än vanligt och gnälligare. Har varit hos mamma tre dagar på raken och firat jul i olika konstellationer och hon har bara varit "ledsen". Först hemma har hon varit nöjd igen. Fast hon sover jätte illa. Snurrar runt i sängen och vaknar ! Pust!

• skuttare

Här har vi en jätteförkyld bebis. Igen! Men denna gången sitter det i luftrören. Är alldeles hes och låter burkig. När hon gråter låter det alldeles jättekonstigt . Säkert samma skit som storasyster haft!! Vi vill vara friska nu!!

• skuttare

Här har vi en jätteförkyld bebis. Igen! Men denna gången sitter det i luftrören. Är alldeles hes och låter burkig. När hon gråter låter det alldeles jättekonstigt . Säkert samma skit som storasyster haft!! Vi vill vara friska nu!!

• Emmizen80

Natten har varit ett helvete... 2kg ner sedan igår... Har fått behålla endast ettvhalvt glas cola. Resten av familjen har flyttat in in gästrummet. Har inte rört barnen sedan jag blev sjuk. Maken har jour och skull jobba nu, men var tvungen att fixa en ersättare. Jag klara inte av att ta hand om barnen, knappt mig själv. Känns bättre nu men mår fortfarande inte bra. Har iaf inte kräkts sedan 05, håll tummarna att det vänder nu! Morgondagen 6års kalas måste ställas in till dotterns stora besvikelse. Hon är jätteledsen och jag mår skit även för det som "sabbat" hennes stora dag

• skuttare

Krya på dig Emmiz. Hoppas bebis klarar sig.

• skuttare

Sladdis: har matteo börjat sova något bättre?

• skuttare

Anjiali: man kan ju tänka sig att det är mycket som ska bearbetas när de Sover. Bara att lära sig att krypa är ju en stor grej!!! Min bebis gillar inte heller att vara borta där det är för mycket folk. Då är hon jättekinkig. Hon trivs bäst hemma i lugn och ro

• Sladdis

Skuttare: Nej, han vaknar fortfarande en gång i timmen. Ibland sover han två timmar första gången när man precis lagt honom för natten. Ibland går det inte ens en timme. Inatt fick jag dock sova hela natten. Jag sov i ett annat sovrum med öronproppar och så tog mannen Matteo. Det är inte bröst han vill ha på natten utan han vill bara upp på axeln i en minut sen sover han igen och det är bara att lägga tillbaka honom i sängen. Lite mat brukar han vilja ha vid 5-tiden men sen sover han igen en timme i stöten fram till kl 8 ca. Mannen börjar jobba 7:e jan och sen är jag själv igen. Panik!!!

• chess07
    Sladdis skrev 2012-12-27 16:42:01 följande:
    Skuttare: Nej, han vaknar fortfarande en gång i timmen. Ibland sover han två timmar första gången när man precis lagt honom för natten. Ibland går det inte ens en timme. Inatt fick jag dock sova hela natten. Jag sov i ett annat sovrum med öronproppar och så tog mannen Matteo. Det är inte bröst han vill ha på natten utan han vill bara upp på axeln i en minut sen sover han igen och det är bara att lägga tillbaka honom i sängen. Lite mat brukar han vilja ha vid 5-tiden men sen sover han igen en timme i stöten fram till kl 8 ca. Mannen börjar jobba 7:e jan och sen är jag själv igen. Panik!!!

Fy va jobbigt ni har de... Låter som han behöver lära sig att somna själv...? Ni kanske ska pröva något nu innan mannen börjar jobba igen?

Jag håller på tassmetoden, den ska vi prova på Arvid. Kan vara skrikigt i början men dem blir inte lämnade ensamma.