• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Vilgot har vakentimmar mellan 2.30-4.15 nästan varje natt... De börjar slita på en :(
    Idag är de dag 3 med feber från sprutorna.. Hur länge kan de ha de?

• cattiwik

Har gjort ett uppehåll här då jag kände att jag inte hann med alla inlägg som sprutade in i raketfart, men nu är jag tillbaka. Moa har precis blivit 5 mån (12/1) och är väl en av de yngsta här. Vet att jag fick vänta länge medan ni andra var i väg till förlossningen titt som tätt.

Moa har gått upp dåligt i vikt och sover dåligt men verkar inte hungrig eller så i övrigt. Alltid glad och sällan gnällig eller missnöjd. På 5 mån kontrollen vägde och 6.3 och hade gått upp 400 g på 1 mån.
    Hon har vänt sig från rygg till mage i över 1 mån men inte åt andra hållet. Härom dan kom hon på att hon kunde putta sig själv bakåt på golvet så hon for iväg tills det tog stopp i vitrinskåpet och då vart hon arg. Det är enda "ålningen" hon gjort. Sitta kan hon inte än =)

På dagen sover hon ett pass på 3 h ca 11-14. Sen ett kortare pass på 30 min kring 17 tiden. På natten vaknar hon tyvärr med 1-2 h mellanrum och jag är mer död än levande då vi även har en 2 åring. Enda sättet att somna om är med mamma som napp.

Har noll egentid då den lilla damen totalvägrar flaska och fortfarande bara ammas. Fick rådet av BVC att börja med gröt så nu har vi provat det i 2 dagar. Kanske att sömnen kan bli bättre också då om vi kan ge gröt till kvällen.
    Att natta henne kan jag då inte klaga på. Jag ammar kring 20.00 och det kan ta ungefär 1/2 h då hon somnar bort lite ibland. Sen lägger jag henne i sin säng där hon ofta somnar direkt. Ibland ligger hon och gör olika ljud och bökar runt ett tag och ibland, väldigt sällan, gråter hon och man får stryka lite på magen och huvudet.

En liten uppdatering från mig och Moa =)

• tundra

David står på alla fyra och gungar och gungar och vill iväg.

Han tar sig bara 10-15 cm men det brukar räcka för att han ska få tag i grejen som han precis slängt iväg utom räckhåll. Då är han himla nöjd!

Mat älskar han men jag vill skynda långsamt så att magen hänger med. De få nätter han stökar nu så är han gärna pruttig och bajsnödig.

Bäst sover han när jag lägger tillbaka honom i sitt rum efter nattamningen. Somnar vi tillsammans blir han klarvaken efter nån timma eller jättesnuttig.

• chess07
    Libe skrev 2013-01-16 10:07:50 följande:
    Mollie kryper eller ålar inte, hon sitter men är lite läskig för kommer hon på att hon vill ha ngt en bit bort så rasar hon ju åt sidorna. Tur att hon sitter mjukt. Hon hatar att ligga på mage och vänder sig från mage till rygg, så fort man lägger henne på mage vänder hon sig. Det ändras väl så småningom.

Provade att ge henne en avokadostav och en leverpastejsstav. Nöjdare tjej får man leta efter när hon fick göra själv :)

Sjukt vad fort tiden går nu, hon vaknar och kan helt plötsligt ett nytt ljud. Vaknar att hon ligger och tjuter nöjt och låter papapapapapapapa! Hur klarade man sig utan den hör lilla glädjespridaren?

Dom är underbara dem små liven!

Det är så häftigt att se allt nytt dem lär sig och vad glada dem blir!

Idag vaknade vi och Arvid började klappa händer! Haha gosing !
  • nilepile89

Min flicka kan bara sitta, men så välter hon så hon är inte att lita på. Hon kan vrida runt sig på golvet. Men hon kan inte vända sig från mage till rygg... Hon gjorde det vid 3 månader och sen inte mer. Det är så olika allt det där. Plötsligt händer det

• SaJo81

Första tanden bröt igenom idag :) stora pojken! Hade inte räknat med det än då dom andra två var 9 månader drygt innan dom fick tänder!

• Sladdis

Anjiali: Det kan ligga något i det. Ofta sover de ju sämre när de är i en utvecklingsfas för att det händer så mycket nytt. Milea är ju i en konstant utvecklingsfas. Hihi.
    VV gick bra. Första vägningen på möte var igår och resultatet blev -1,1. Inte mitt bästa startresultat men det måste ju påverka att brösten är sprängfulla med mjölk efter att jag slutade amma.
    Matteos sömn har inte blivit bättre. Ibland sover han 1,5 tim i sträck men bara en gång per natt annars vaknar han minst en gång i timmen. Jag måste dock inte ta upp honom utan oftast räcker det att jag klappar honom på rumpan. Inatt vaknade han var 5:e min i en timme men somnade om själv. Till slut gick jag upp och då visade det sig att han kilat fast sig på tvären i sängen. Haha. Då ångrade jag att jag inte gått upp tidigare. Hur går det för er?

• EllaBella02

Jag ska ta tag i sova egen säng om ett tag jag med : ) jag ammar fortfarande ca 3 gånger på dagen och lika många på natten : )

• AKT83

Jag ammar fortfarande och kämpar extra nu när jag är inne på tredje dagen med magsjuka. Tur ändå att hon även äter annat, annars hade det nog sinat ruskigt fort.