Här skrivs det på för fullt ser jag.
Elias kan sitta själv, men jag har kuddar runtom ifall han ramlar, han kan ställa sig i krypposition men tar sig inte framåt utan bara bakåt, och snurrar liggandes på mage lite hit och dit, han är aldrig kvar på samma ställe som man lägger honom.
Angående maten så får Elias gröt runt 9-9:30, sen sover han förmiddagspaus runt 11-12 och sover då en timme, sedan får han en portion mat som jag gjort själv, favoriten är torsk, potatis och örtkryddor, ca 0,5dl. Sedan leker vi och har oss, runt 14:30-15 sover han igen en timme, sedan får han antingen bröstet eller lite fruktpure till mellanmål. Klockan 18 får han en portion gröt, vid 19:30 får han antingen bröstet eller ersättning beroende på vem som nattar. Sedan sover han oftast utan uppvak till 4-5, då ammar jag honom, lägger tillbaka honom i sängen, han sover 2h till, sen tar jag upp honom och lägger i vår säng och ammar och sen sover vi vidare till 8-9 beroende på när Elias vill vakna. I natt vaknade han dock upp 3:30 och då tog jag upp honom och gav lite mat (bröst)
Han verkar ha mardrömmar för han vaknade upp 21 och grät, jag gick in, stoppade om honom och pussade honom på pannan och sa god natt och höll handen kvar på honom (tassmetoden) då kom han till ro direkt, sedan hände samma sak vid 22 och jag gjorde samma procedur.
Sedan så frågade någon om en FB grupp- jag har också varit med från början här och föredrar faktiskt den här sidan än en grupp på fb!
Hepp hepp!