• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Kan tillägga att hon dricker vatten till måltiderna men sport jag provar att byta ut vatten mot. Ersättning så spottar hon ut flaskan! :(

• chess07
    Gulia84 skrev 2013-01-17 08:53:12 följande:
    Nu är Liam förkyld. Igen. Tar de aldrig slut de där eländiga förkylningarna?!

Irriterande med folk som är förkylda som ska va på honom!!!!

Detta är hans 5:e i raden.

Usch va jobbigt för er... Hoppas verkligen lillen får va frisk sen!
  • nilepile89

Här är en till som hatar flaskan , kämpar på hela tiden. Men vatten biljon inte heller ha så mkt utav...

Hoppas era små tillfrisknar snart ni som har dåliga små .

• cattiwik

Jag ammar också och det börjar vara kämpigt. Har inte kunnat få någon egentid då hon ratar flaskan. Har provat både med mjölk och ersättning och nästan alla flaskor på marknaden. Nu verkar hon iaf ha börjat förstå hur flaskan fungerar men vill ändå inte.
    Jag drömmer om egentid och känner att jag behöver få gå på bio eller ut och äta eller nåt.

Har presentkort på spa som går ut om 2 veckor som jag hoppas på förlänga. Har fått presentkort på restaurang till mig och in sambo inklusive barnvakt men det funkar ju inte heller så länge hon bara ammar.

Sen nätterna och sömnen ska vi inte prata om. Jag är i desperat behov av sömn om så bara för en natt. Har ringt till MVC och grinat, fått prata med en kurator men vad hjälper det. Ingen kan ändå ta över så länge hon bara ska amma - snutta - amma.

• JWall

Jag ammar för fullt. Han smakar på mat varje gång jag äter men får inte i sig så mycket... Det kommer väll så småningom tänker jag där. Han ratar puréerna men tänkte försöka smyga in lite då och då.

Min man blev varslad i maj och fick gå precis när vi fick Peps så han har varit hemma med oss tills i måndags när han började jobba igen. Så nu är det jag som sköter hemmet. Kommer nog ta sin lilla tid att vänja sig vid att vara själv eftersom jag har haft det så bra. Och framförallt har det varit underbart att pappan har kunnat vara hemma under Peps första halvår!

Idag var det premiär för babysim, det var inte fy skam inte. Var riktigt roligt :) är det någon som har något tips för att underlätta själva byta om processen tas de tacksamt emot :) min syster var med idag och skötte service men så kommer det ju inte vara nästa gång.

Krya på er bebisarna!

• Sladdis

Cattiwik: Jag ringde BVC och grina. Fick numret till barnpsykologen. Frågade vad det skulle göra för nytta då de inte gör något åt små barns sömn. Hon sa att det kanske kändes bättre för mig att få prata med någon om sömnbristen. Jag sa tack, men nej tack. Jag har tjejerna på FL när jag behöver gnälla. Hehe. Stackars er. Ni har just blivit uppgraderade till psykologer.

• SessanM

Vi hade också en förfärlig natt.. Tillslut orkade jag inte mer utan bar ut Emilia till sambon (han sover i soffan..) så fick jag iaf sova ett par timmar. Var så trött att jag fick näsblod vilket gjorde att jag inte kunde somna med en gång även om jag var själv i sängen.

Nu har hon varit gnällig hela dagen. Ingen aning om vad det är för fel, eller så är det "bara" utv.fasen hon ska vara i nu.. Jobbigt iaf!!

• HannaVirrpanna

Sladdis: åh vad skönt att få sova 9 timmar i sträck!!
    Cattiwik: jag skulle nog ha gått under om inte jag hade fått möjlighet till ensamtid på 6 månader. Starkt av dig att stå ut! Nu är det ju inte ensam tid, men har ni inte barnvagnsbio där du bor? Då blir det iaf film :)

• FruSandra

Jwall
    När ja va o bada så hade ja med mej sån där skötbädd i plast från Ikea. Sen en trasa på för att de inte skulle va så halt...
    De gick väldigt ta faktisk och han låg still vilket jag absolut inte trodde han skulle göra :)
    På många badhus har de även Ikeas antilop barnstolar man kan låna..