• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Tibell: nej han har inte ätit något nytt. Är inte nässelutslag upphöjda? Detta var bara som en rodnad i huden. Man kände ingen skillnad.

• Tekla78

Jag och 4-åringen har haft feber sedan i söndags. Pendlar mellan 37,5-38,5 hela tiden. Ikväll var den dock uppe på 39,5 på sonen så han fick Alvedon att sova på

Först hade Emil feber, sen hade Ludvig kräksjuka och nu hoppas jag att sjukstugan är över snart... Skulle bara fattas att mannen blir febrig o ynklig till helgen.

• chess07
    Sladdis skrev 2013-01-15 19:31:55 följande:
    Ikväll har vi suttit på akuten i onödan. när vi satt och åt såg jag att Matteo hade ett rött märke på kinden stort som en enkrona. Tänkte att han kanske slagit sig med en leksak. När vi ätit upp hade märket växt till att täcka hela kinden och det var alldeles varmt. Nästa gång jag tittade var han lika röd om örat. Då åkte vi in. Sköterskan som tog emot tyckte också att vi skulle få det kollat av en läkare. När vi suttit i väntrummet ca en timme kunde man se hur det försvann. Sköterskan ville kolla syresättningen ändå men sen fick vi gå. Kände mig värre än en hispig förstagångsmamma. Haha.

Va skönt att det var i onödan så de inte var något! :)

Tråkigt att sitta där å vänta bara!
  • momster

JWall jag är kvar från nästan början.
    Och jag stannar hellre här än nån grupp på fb.

Och måste bara skriva vilken underbar son min äldsta är.
    Min telefon är på reparation så då fick jag låna hans iPhone.
    Tyvärr är det inte den bästa och man kan inte ta några bilder men surfa funkar :)

Och i förrgår tog Denver sitt första riktiga kryptag och sen blev det inget mer.
    Och i går så kunde han sitta skälv helt plötsligt.

Dottern har blivit helt blöjfri på bara 2 veckor. Visst händer det olyckor men det gick så otroligt snabbt.

• Tekla78

Sandra, vanliga puré-burkar har hållbarhet mellan 3-7 dygn enl. anvisningarna. Då kanske de har något annat i? Är citronsyra lite konserverande kanske?

Sladdis, även med två barn vill jag gärna åka in för minsta lilla, men jag försöker hålla mig. Fast hellre en gång för mycket...

EllaBella, åk in annars om du känner dig osäker. Hur många dagar har febern hållit i sig? När jag var inne med Emil (för att utesluta öron o hals) i torsdags sa doktorn att jag skulle komma tillbaks på måndagen om febern höll i sig.

• AAEV

Då stannar vi här, det var bara en tanke

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • Tibell

Är det bara jag som har en liten som varken kryper ålar eller sitter ?

Mina andra barn var betydligt tidigare än Lovis.

Det gör mig dock inget...jag vet vart jag har henne och hon är ett otroligt nöjt barn

Det är liksom först nu hon ligger på mage och försöker ta sig upp i kryp och tar sig lite åt sidorna och bakåt. Innan har hon inte kunnat ligga på mage pga av allt kräkande men med strikt äggfritt i huset har vi fått ner kräkningarna radikalt !

Nu hoppas vi bara hon kan växa till sig lite... med sina 5.4 kg och 59 cm är hon ingen stor 6.5 månaders tös direkt ;)

• FruSandra

Tibwll
    Vilgot varken kryper eller ålar.. Sitter gör han korta stunder o de se börjat nu...
    :)