• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    juliaannaeva skrev 2013-01-15 16:47:16 följande:
    Hur fungerar tass metoden?

Man visar barnet att man finns där genom att lägga handen på, stryka lugnt om de inte lugnar sig och skriker dem hysteriskt tar man upp och lugnar.

Dock ska man ta bort handen innan barnet då tanken är att dem ska lära sig att somna själva!

Du kan läsa mer i den här tråden

www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259.html
  • EllaBella02

Verkar som du hade rätt Hannis! Idag har bebis utslag på hela magen , verkar som det var tredagarsfebern som slog till!

• JWall

De som var med i den här gruppen från allra första början startade en Facebook grupp. Inga som är kvar här på FL längre och den är hemlig så den går inte att hitta. Bara jag kvar kanske? Jag var inte aktiv i tråden då, bara läste!

• Sladdis

Ikväll har vi suttit på akuten i onödan. när vi satt och åt såg jag att Matteo hade ett rött märke på kinden stort som en enkrona. Tänkte att han kanske slagit sig med en leksak. När vi ätit upp hade märket växt till att täcka hela kinden och det var alldeles varmt. Nästa gång jag tittade var han lika röd om örat. Då åkte vi in. Sköterskan som tog emot tyckte också att vi skulle få det kollat av en läkare. När vi suttit i väntrummet ca en timme kunde man se hur det försvann. Sköterskan ville kolla syresättningen ändå men sen fick vi gå. Kände mig värre än en hispig förstagångsmamma. Haha.

• CattanB

Jag har en grupp på FB men den är iofs lite begränsad.. Föräldrar i Sörmland heter den. Vet inte om de finns nån för juli barn 2012..

• FruSandra
    CattanB skrev 2013-01-15 20:16:27 följande:
    Jag har en grupp på FB men den är iofs lite begränsad.. Föräldrar i Sörmland heter den. Vet inte om de finns nån för juli barn 2012..

Å ja bor i Sörmland :D
  • Tekla78

Jag försökte gå med i FB-gruppen på den tiden det begav sig, men blev inte addad av någon anledning. Tycker det är lite bökigt med FB-grupper och svårt att se vad som är nyligen kommenterat. T.ex. står det en siffra bakom gruppens namn, men då jag letar igenom trådarna står ibland inget nytt. jag är gärna kvar här om inte majoriteten vill byta forum vill säga.