• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Tibell : han kryper ju inte än utan tog bara det där första taget i sängen.
    På golvet tar han sig knappt upp i kryp ställning och gör han det är det jätte korta stunder.
    Ålar sig gör han inte häller utan rullar bara runt.
    Sitter gör han oxå bara nån sekund men det är mycket för oss då han knappt klarat av att sitta ordentligt i sin matstol med kuddar innan.

I dag fick han smaka potatis för första gången. Ingen hitt men får köra med det ett par dagar innan vi får testa med gröten.

• SaJo81

Vår lille prutt kan sitta korta stunder annars varken kryper eller ålar han så det låter som flera är på samma nivå!

Han har däremot börjat låta väldigt annorlunda, skrika till som låter jätteskoj, synd att man inte kan lägga upp videos hör :)

Jag tror jag var med rätt tidigt här med faktiskt fast inte jätteaktivt....är med i några tvillinggrupper på fb och en grupp med för tidigt födda och det är väl ungefär som här bara att här ser man när vem so helst skrivit och inte bara dom sakerna man kommenterat och det gillar jag :) så jag inte missar nåt ni pratar om :P tycker vi stannar här :)

Imon är andra gången på babysimmet :kr ska bli jätteskoj! Men nu får jag nog lägga mog

• AKT83

Tilde sitter korta stunder men tippar sedan, har hon mjukt underlag fortsätter hon sin framfart i liggandes. Ålar framåt sedan igår. Hon är nu 6,5 månad.

Hon äter nu 1dl gröt på morgonen med lite frukt till ( puréer eller banan), en tredjedel stor burk till lunch med lite frukt till efterrätt och sedan 1 dl gröt innan sängdags, resten ammas.

Just nu är nätterna jättejobbiga! Hon gråter massor och kommer inte till ro, hon har visserligen ammats mycket hela tiden på natten men aldrig varit helvaken eller ledsen. Kanske beror på allt hon lär sig nu. Upptäcker ju mycket i och med gåstolen också, är på alla lådorna och försöker öppna, rycker i brorsans leklådor osv. Hoppas att det vänder snart med sömnen, känner mig sliten. Har just nu dessutom magsjuka så det gör ju inte saken bättre.

• juliaannaeva

Jag har ju börjat ge gröt innan läggning nu med eftersom hon inte gillar flaskan o nu är hon så mycket bättre på natten! Inget uppvak alls och står sig ända tills jag går upp o ger flaskan in sömnen vid 06 då mannen åker till jobbet! Ger henne den då bara för då är hon lätt med flaskan hon tror väl antagligen att det är nappen :)
    Har en liten fundering, nan 2 o nan 1 vad är skillnaden? Nan 1 är ju modersmjölks ersättning men vad är nan 2 då?

• anjiali

Hum... Jag har fått vilda bebin verkar det som. Sitter, kryper och nu ska hon ställa sig upp mot allt . Pust. Tycker hon är för liten. Hon har ju inte koll ännu utan ramlar lätt. Å då blir hon så ledsen/arg. Hade gärna väntar ett tag med att jaga bebis. Får ha hjälm på denna lilla rackaren också verkar det som.

• Libe

Mollie kryper eller ålar inte, hon sitter men är lite läskig för kommer hon på att hon vill ha ngt en bit bort så rasar hon ju åt sidorna. Tur att hon sitter mjukt. Hon hatar att ligga på mage och vänder sig från mage till rygg, så fort man lägger henne på mage vänder hon sig. Det ändras väl så småningom.

Provade att ge henne en avokadostav och en leverpastejsstav. Nöjdare tjej får man leta efter när hon fick göra själv :)

Sjukt vad fort tiden går nu, hon vaknar och kan helt plötsligt ett nytt ljud. Vaknar att hon ligger och tjuter nöjt och låter papapapapapapapa! Hur klarade man sig utan den hör lilla glädjespridaren?

• anjiali

Sladdis: ja minst sagt !!! Undra om det är därför hon inte sover. Hon har inte tid helt enkelt.
    Hur går det med era nätter å vv ?

• skuttare

Anjiali:det tror jag det beror på. Sova kan man göra senare