• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • cattiwik
    HannaVirrpanna skrev 2013-01-17 18:55:48 följande:
    Sladdis: åh vad skönt att få sova 9 timmar i sträck!!
    Cattiwik: jag skulle nog ha gått under om inte jag hade fått möjlighet till ensamtid på 6 månader. Starkt av dig att stå ut! Nu är det ju inte ensam tid, men har ni inte barnvagnsbio där du bor? Då blir det iaf film :)
    Jag har lite ensamtid på dagarna eftersom hon alltid varje dag sover 3h ute. Det är underbar tid. Sonen var likadan när han var liten. Fast denna stund är jag ju som låst hemma ändå. Jag tyckte julen var jobbigast. Mycket vänner och familj som var hemma och hälsade på. Vi hade bokad bort på O´learys här i stan för att äta och se hockey men det var ju bara ställa in. Julfesten med jobbet fick Moa följa med på. Sen när vi skulle iväg på julbord på kvällen kom sambon och hämtade henne och jag hade då ca 1,5 h på mig att kasat i mig maten för att sedan fara hem och amma.

Sonen som är 2år nu tog flaska direkt så jag trodde som aldrig att de skulle vara nå problem med dottern. Med honom kunde vi ha barnvakt en liten stund då och då och få lite kvalitetstid med bio eller liknande. Åhhh vad jag saknar att bara vara vi vuxna tillsammans utan barn, om så bara en middag hemma.
  • Tekla78

Slutade amma efter 3,5 mån då jag uteslöt mjölk o soja slaviskt, men ändå lyckades få i mig något som Emil reagerade på. Dessutom hade jag ju konstanta mjölkstockningar så vi mådde båda bättre efter även om det var ett svårt beslut.

Libe, jag gjorde ett häromdagen och läkaren sa att jag skulle få en blödning av det han varit inne och petat. Iofs tog han andra prover också. Hade nog lite mol efter.

• Tekla78

Och äntligen fick sonen gå till dagis idag! Blir lätt lite intensivt att vara hemma med en halvfrisk 4-åring som man inte kan göra så mycket med. i helgen ska vi vara hemma så lite det bara går

• Libe

Tack för svar :) har lagt sig nu, kanske bara var en tillfällighet.

Måste också säga att tassmetoden är kanon. Har funkat bra för oss, Behöver aldrig natts ledsen bebis eller ta upp henne mer :) skönt för både mig och henne.

• FruSandra

Å ja fasar!!! Har sen 30 minuter fått världens mensvärk!!! JAG VILL INTE FÅ TILLBAKA SKITEN ÄN!!!!
    Ja får sån hiskeligt mensvärks så ja svimmar o spyr o bara ligger o gråter.. Har tillomed fått stark receptbelagd medicin för de...
    Har dock hört att de kan bli bättre efter att man fått barn så kommer skiten nu så hoppas ja att de ska bli bättre :s

• skuttare

Sladdis: jag tycker du gör helt rätt Som 'gnäller' av dig hos oss. Kör på bara

• skuttare

Sessan: har det släppt på kvällarna än? Jag hoppas att det har vänt för oss. Det är ju knappt man törs säga det med rädsla för att vi har skrikigt ikväll . Men igår somnade hon som vanligt av sig själv brevid oss i soffan. Vaknade några ggr som hon har gjort men kom till ro själv med napp och snutte utan att skrika. Nu hoppas jag att vi är tillbaka i gamla jängor.

• juliaannaeva

Inatt har min tös "vaknat" två gånger en gång 00.30 o Vritt och vänt på sig o varit ledsen så jag har fått buffat henne på rumpan, men hon slutade inte så jag fick lägga henne hos oss till hon kom in i djup sömn... Sen la jag tillbaka henne. Men nÅgon som vet hur barn ser ut när dem mår illa?? Hon fiser lite men inte så mycket vid dessa tillfällen :S
    Sen vakna hon o illskrek 05 men då var hon nog lite hungrig...
    Hon är ju lite snörvlig fortfarande de kanske är näsan som är obehaglig?

• grahnkotten

Usch, jag trillade m lillkillen i trappan i morse. Mardrömmen som inte får hända. Han slog i bakhuvudet ordentligt och jag tappade luften. Fick panik. Stackars lille Melvin blev så rädd, grät som aldrig förr. Usch. Nu har han äntligen lugnat sig och verkar vara som vanligt. Sjukhuset säger att vi ska avvakta för att se hur han mår i efterm...dumma dumma mamma.

• AKT83

Grahnkotten; ramlade även jag med tjejen igår i trappen, usch så lätt hänt och oj vad rädd man blir. Det är ju inte alls ditt fel! Hoppas att ni mår ok och att det blir bättre snart!