HannaVirrpanna skrev 2013-01-17 18:55:48 följande:
Sladdis: åh vad skönt att få sova 9 timmar i sträck!!
Cattiwik: jag skulle nog ha gått under om inte jag hade fått möjlighet till ensamtid på 6 månader. Starkt av dig att stå ut! Nu är det ju inte ensam tid, men har ni inte barnvagnsbio där du bor? Då blir det iaf film :)
Jag har lite ensamtid på dagarna eftersom hon alltid varje dag sover 3h ute. Det är underbar tid. Sonen var likadan när han var liten. Fast denna stund är jag ju som låst hemma ändå. Jag tyckte julen var jobbigast. Mycket vänner och familj som var hemma och hälsade på. Vi hade bokad bort på O´learys här i stan för att äta och se hockey men det var ju bara ställa in. Julfesten med jobbet fick Moa följa med på. Sen när vi skulle iväg på julbord på kvällen kom sambon och hämtade henne och jag hade då ca 1,5 h på mig att kasat i mig maten för att sedan fara hem och amma.
Sonen som är 2år nu tog flaska direkt så jag trodde som aldrig att de skulle vara nå problem med dottern. Med honom kunde vi ha barnvakt en liten stund då och då och få lite kvalitetstid med bio eller liknande. Åhhh vad jag saknar att bara vara vi vuxna tillsammans utan barn, om så bara en middag hemma.