• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Ellabella: man kan se små vita gryn under tandköttet, ibland kan det till och med bli som blåmärken i tandköttet. Blev väldigt rädd första gången jag såg det! :)

• AAEV

Är det någon här som inte har FB? Ibland känns det enklare att ha en grupp där, men kanske bara jag som tycker det. Vi är ju inte så många kvar här i tråden ändå

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • skuttare

Jag har inte Facebook och har inte tänkt att skaffa heller

• juliaannaeva

Hos oss så får man gå till vårdcentralen med öron för våran BVC har ingen läkare där hela tiden...

• chess07

Här kommer en uppdatering för er som är nyfikna på hur de går med nätterna och "tassmetoden"

Vi började onsd förra veckan.

Första kvällen tog det ca 15 min innan han kom till ro och den natten åt han vid 00 och vaknade därefter 02, 04 och vid 05 fick han äta igen.

Han protesterar fortfarande vid läggning men max 10min!

Igårnatt åt han vid 00.20, vaknade till vid 02.30 då la ja handen på han och han tystna direkt! Sen vakna han inte förrän 06.10 och då fick han äta!

Igårkväll var vi borta så han somna i sin säng vid 22.45, vaknade 03.30 och fick äta och sov sen till 7.30!

Det är underbart att ha gått från att vakna nästan 1 gång i h till att faktiskt ha fått sova 4 h i sträck ! Jag känner mig utvilad jämfört med innan!

Nu kan det bara bli bättre eftersom han ändrat sig så snabbt!

• chess07
    juliaannaeva skrev 2013-01-15 16:47:16 följande:
    Hur fungerar tass metoden?

Man visar barnet att man finns där genom att lägga handen på, stryka lugnt om de inte lugnar sig och skriker dem hysteriskt tar man upp och lugnar.

Dock ska man ta bort handen innan barnet då tanken är att dem ska lära sig att somna själva!

Du kan läsa mer i den här tråden

www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259.html