• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Sessan: min är 6 mån den 29. Gick över 12 dagar. Skiljer inte så mycket . Är nog i samma fas

• SessanM

Jag gick över 2 så skiljer ju bara 3 dagar då ;))
    Hoppas det går över fort! Synd om både de och oss när de blir så ledsna.

• chess07
    HannaVirrpanna skrev 2013-01-15 08:45:48 följande:
    Chess: vi varvar alltid Ipren och Alvedon på vår tvååring då han har feber. Har fått för mig att man inte ska ge bebisar Ipren, då man inte ska äta det under graviditeten osv. Stämmer det eller har jag fått det om bakfoten?

En sak som alltid funkade då sonen var bevis och hade hög feber var att han fick bada i ljummet vatten och självtorka. Sen så fick han bara sova i blöja och ha max ett tunt lakan på sig. Han kräks alltid vid hög feber så det har alltid varit viktigt att få ner den snabbt. Senast kräktes han från torsdagsnatt till lördag... Så drygt då han kräks på alla ställen som är dryga att torka från. Sängen, mattan, soffan, golvet så det skvätter överallt. Huvva!
    Nej det är inte bra att ge ofta men dem gångerna dem har feber så är det inte farligt. Vi ger ipren till små spädbarn med hög feber (det ska man inte göra hemma dock). Men Ipren är från 6 mån enligt förpackningarna :)

Usch vad jobbigt att han blir så av febern! Aldrig roligt när dem små är sjuka...

De där med BLW låter väldigt intressant tycker jag! Det måste vi prova!
  • juliaannaeva

Igår när vi var hos läkaren med Tyra o hennes hosta så frågade jag om Ipren (för att jag har hört så mycket olika) o han sa att man ska undvika Ipren i den mån de går men tyckte att man skulle ge de om aptiten är dålig. Så i fall dem har hög feber och äter dåligt så kan man ge en Ipren innan måltid så kanske den piggar på sig o får i sig lite. Annars rekommenderade han bara Alvedon om man ville ge något. Men han sa också att det bästa är om kroppen får ta hand om febern själv..

• EllaBella02

Alltså nu är ju febern borta men istället så matvägras det! Tom bröstet var inte bra idag. : ( tuttade några tag och släppte sen, åt kanske en matsked gröt och kanske två med fruktpure vid 9. Fattar inte vad som pågår : (

• JWall

Ellabellla: blir hon ledsen när hon ligger ner oxå? Tänkte om det kunde vara öronen? Kanske gör ont när hon sväljer! Bara en tanke :) hoppas det blir bättre snart. Det är det värsta som finns när dom inte äter..

• EllaBella02

Ja, idag blev hon ledsen när jag la henne ner, men har inte varit det förut. Tror jag ska backa lite idag och erbjuda tutten före mat så jag vet att hon får i sig vätska i alla fall.