• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Libe

Taskigt att den klipper. Orkar inte skriva igen. Håll tummarna för att lillan slipper!!

• Gulia84

Nu är Liam förkyld. Igen. Tar de aldrig slut de där eländiga förkylningarna?!
    Irriterande med folk som är förkylda som ska va på honom!!!!
    Detta är hans 5:e i raden.

• Sladdis

Igår natt var Matteo extra hemsk så igår gick jag på knäna. Mannen tyckte synd om mig och skickade upp mig på ovanvåningen med öronproppar när M somnat 20:30. Jag vaknade inte förrän mannen väckte mig 5:30 då han skulle gå till jobbet. Vet inte när jag sov 9 timmar senast. Tänk vad sömn eller brist på den förändrar synen på allt. Jag har plockat undan en massa, vikt tvätt, satt igång ny maskin tvätt, plockat fram en massa av Matteos kläder som ska ut på Tradera, bäddat och nu sover M i min famn. Funderar på vad vi ska göra när han vaknat. Tror det blir en promenad (och plankhelvetet såklart ). Känner mig som en ny människa. Tänk hur livet hade sett ut om man fick sova varje natt. Är trött på att vara en gnällig zombie som inte orkar göra något. Undrar vilket skick mannen kommer hem i? M hade varit lika hemsk inatt. Får ta extra väl hand om honom i em som tack för natten. Det var trots allt inte meningen att han skulle ta hela natten utan vi skulle dela.

• AnnaKaffekanna
    cattiwik skrev 2013-01-16 13:57:06 följande:
    Hur många av er ammar fortfarande?

Ammar fortfarande Dante får lagad o mosad mat till lunch o gröt med fruktpure till middag. Amning emellan. Eller försöker iaf, han är rätt gnällig för tillfället och vill inte riktigt lägga sig vid bröstet utan försöker dra sig därifrån o piper mest..:-/ Tror att det handlar om en blandning mellan tandsprickning, lite hård i magen, trötthet och att han blir allmänt uttråkad Han har oxå varit lite förkyld men börjar bli bättre!
    Vill amma så mkt det går o gärna delamma tills han är minst ett år. Hans storasyster var två år när jag slutade delamma henne.
  • chess07
    cattiwik skrev 2013-01-16 13:57:06 följande:
    Hur många av er ammar fortfarande?

Här ammas de fortfarande till största del.

Ammar vid 5-6 Han äter lite gröt kring 8-9, ammar en stund efter de, ammar innan lunch då han får smakportioner (vilket han älskar!) ammar kanske 2 ggr på em och sen äter han gröt kl 18 och ammas innan han somnar vid 19 och en gång vid 00 ca
  • juliaannaeva

Skönt sladdis! Själv går jag på knäna efter en jobbig natt men jag har ju blivit så bortskämd eftersom hon i regel alltid sover.. :)

Oj vad era barn äter bra, skälv lämpar vi för fullt hon får dock ersättning men avskyr flaskan så har jag tur äter hon lite på morgonen sen gröt 8-9 sen lunch (rotfruktsmos är de som vi provat o de hon brukar få) o så fruktpure till efterrätt men tänka börja ge henne lite proteiner nu. Sen försöker jag få i henne ersättning 16-17 vilket brukar sluta i att Jon kanske får i sig 40 ml o sen är hon jätte arg! O sen får hon en portion gröt innan läggdags vid 19. Sover sen hela natten :)

Är de någon som vet om man får ge fisk vid 6 månader? Torsk och lax? Såg att nestle har en lax gryta från 6 mån men tänkte göra egen mat för jag avskyr färdigmat..