• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Skönt att allt var bra.
    Hoppas ni får en bra natt oxå.

I morgon får vi besök av hela släckten, vi ska fira mig och dottern. Jag fyller 30 den 22 och dottern 3 den 1 feb min moster den 19 och min mamma den 30. Så nu blir det kalasande i några helger igen. Mannens syster fyller år den 25 så vi brukar slå ihopp våra födelsedagar.

• chess07
    grahnkotten skrev 2013-01-18 20:17:54 följande:
    Hej fina ni! Nu är vi hemma igen, var på barnakuten och träffade en super mysig och duktig barnläkare! Melvin mår bra och allt såg bra ut! Så skönt! En stor klump släppte fr mitt hjärta! Usch, dagen har varit hemsk. Martin som aldrig är borta, var iväg m jobbet och kunde inte ta sig hem! Men som tur var var Martins mamma hemma så hon kunde följa m och köra..jag är helt mörbultad och kan inte bära Melvin pga smärta i ryggen. Fick en rejäl smäll där..nu ska vi sova, helt slut både han och jag. Tack för allt stöd, det var guld värt!

Vilken pers ni gått igenom! Men va skönt att ni mår bra trots att du har ont!
    juliaannaeva skrev 2013-01-18 20:01:56 följande:
    Hoppas ni mår bra!

Själv provade jag o lägga Tyra i sin säng innan hon somnat, hon låg där och greja lite o sen börja hon gny lite då la jag handen på hennes mage och vips så Stensov hon! :o o jag är helt i chock :o

Va skönt!!!

Vår grabb somnade själv i sängen ikväll igen när hans pappa skulle natta honom när jag åkt iväg!
  • FruSandra

Annakaffekanna
    Hoppas de blir så för mej med.. Dock va de nog bara falska smärtor för än lyser den med sin frånvaro :)

• millifjor

Åh nu har Rakel fått ögoninflammation på BÅDA ögonen :-/ tips mottages för att få bort det snabbt!

• Tekla78

Hoppas ni haft kul ni som var ute!

FruSandra, kanske var första ägglossningen?

Grahnkotten, skönt att allt gick bra, men vilken skräck innan. Krya på dig i ryggen!

Milifjor, badda, badda, badda. Från yttre ögonvrån och inåt. Ta bort så fort det är klet. Räcker med ljummet vatten eller koksaltlösning på bomullstuss. De brukar knipa igen ögonen jättehårt så det är svårt att få bort allt. När det var mycket höll jag Emil över handfatet och tvättade bort. Sen är det viktigt att tvätta händer (dina egna och barnets), örngott och sånt som ögonklegget kan ha fastnat på också. Om det inte blir bättre om en vecka, sök läkare. Jag pratade med en ögonläkare som sa att ögoninflammation oftast är ett virus som inte alls blir hjälpt av salvor som finns. Det finns salvor både på recept och utan. Krya på honom fort! Så jobbigt att hålla på och badda hela tiden!

• anjiali

Skönt att höra grahnkotten :-/. Fy så läskigt !!!

Hanna : kan jag beställa en dans i efterhand ?

Hur lång tid/nätter har det tagit innan det börjat funka med tass metoden ?

• chess07
    anjiali skrev 2013-01-19 11:09:51 följande:
    Skönt att höra grahnkotten :-/. Fy så läskigt !!!

Hanna : kan jag beställa en dans i efterhand ?

Hur lång tid/nätter har det tagit innan det börjat funka med tass metoden ?

Vår grabb började sova längre perioder på 3e natten tror ja de va. Dem första nätterna va de bara att lägga handen på honom så tystna han å somna igen. Han somnade själv första gången i förrgår och de va 8e kvällen tror ja. Han sover ca 4-5 h i sträck nu på natten och jag hoppas att det ska bli ännu längre när vi håller på ett tag... Men jag känner mig "utvilad" nu när ja får sova " så länge" ;)
  • SaJo81

Grahnkotten: usch vad hemskt det måste varit men Gud så skönt att det gick bra med lillkillen! Hoppas du mår bättre nu med :)

Jag var också iväg igår:) hos en kompis som precis flyttat hem efter många år boende i Boden, vi är uppvuxna tillsammans hon, jag och hennes syster så vi tre träffades och gjorde trerätters och drack vin ch grejer :) så himla kul

• anjiali

Asså denna bebis !!!! Egen och envis så det räcker å blir över. Hälften hade varit nog :-/.