• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Anjiali: låter som en hektisk lördag(kväll?)!
    Ibland blir det nästan intensivare på helgen när alla normala mönster bryts.
    Man längtar efter lite lugn och ro - men istället går allt i 180.

David blir superklängig på helgen när det blir massor av nya intryck, människor och aktiviteter. Istället för att maken avlastar en så har man en liten sugkopp som gnäller och sträcker sig efter mamma non stop.

Puh.
    Tur att de blir större.

• anjiali

Otroligt gnällig och sjukt envis. Inget vi försöker verkar behaga damen . Nu sover hon äntligen.

• AnnaKaffekanna

Måste fråga er.. När lägger ni era små om kvällarna och hur länge sover dom? Jag nattar min son runt 11 på kvällen. sen sover han till runt 9 på morgonen. Känns rätt länge för en sån liten. (med undantag för de gånger han är förkyld osv för då sover han knappt alls) Han har gjort det sen han var ca 2 månader gammal.. Jag höll på länge med att väcka honom för att amma men eftersom han följer kurvan fint så sa BVC att jag kunde låta honom sova. Han är raka motsatsen till min dotter som bara sov 2 timmar i stöten per natt i 2 års tid.. Nu somnar hon vid 8-9.

Har nämligen en bekant frågade när min son somnar om kvällarna och när jag svarade så lyfte hon på ögonbrynen och sa något i stil med "men oj så sent!!!! hon skakade sen på huvudet och mumlade nånting..
    Som om det var nåt fel med hans tider..Jag menar... han sover ju faktiskt väldigt många timmar.. Och jag skattar mig lycklig för det! Får väl belöning nu efter allt slit med dotternSolig

• Jmst

Vår dotter somnar också oftast runt 11 och sover till 9-10, har också fått några kommentarer om att det är sent. Jag tror inte det spelar någon roll, så länge de får sova det de behöver utan att bli väckta. Känns mest som strunt allt det där med att man ska väcka för matning eller att de ska somna klockan 7. De somnar när de behöver sova och vaknar när de är utvilade :)
    Min dotter sover helt i eget rum nu och hon sover hela nätterna :)

• skuttare

Min lilla somnar ca 19 och vaknar oftast6.45 men ibland blir hon störd av nåt och då kan hon vakna vid 6. Jag personligen skulle försöka vrida nattsömnen om det var mitt barn men det är ju för att jag själv är så kvällstrött och en storasyster som vaknar tidigt.

• chess07

Vår kille somnar runt 19 och sover fram till 7-8 ( äter 00 och 05 ca).

Jag tycker personligen att det är skönt att han somnar då för att då får vi vuxna egentid på kvällen. Den tiden är för oss väldigt värdefull!

• Sladdis

Matteo har alltid somnat 22-23 men nu när vi tagit bort hans sista sovstund (han brukade sova ca 30 min 17-19) somnar han 20 och sover till 7:30-8:00. Att han sen vaknar var och varannan timme är något annat vi får ta tag i....

• JWall

Peps somnar mellan 19-20 och vaknar oftast när pappa går till jobbet runt 6. Vaknar dock 3-4 ggr natt och vill ha mat/mysa. Funderar på om jag ska flytta hans säng från min sida och ställa den nere vid fotändan istället för att se om han vaknar lika ofta. Har ni några erfarenheter runt det? Att om man flyttar sängen ifrån så sover dom bättre?

Igår var jag iväg på tjejträff utan Peps för första gången, jag var borta i 5 timmar och det hade gått utmärkt att söva honom (jag har alltid gjort det innan eftersom jag ammar honom till sömns) sen hade pappan bara buffat honom lite i rumpan när han vaknat till. Det var en konstig känsla att inte ha honom med men åh så underbart att få äta mat och sen ta en kopp kaffe på det utan avbrott. Haha :D

• tundra

David somnar vid 19 i sitt egna rum. Vaknar 4-5 och ammar. Sover sedan vidare till 7 när storebror också går upp.

• EllaBella02

En fråga, brudar. Jag funderar på att ge tösen lite formfranska. I den köpta är det kunde socker och salt. Är det ok att ge den tror ni? Funderar på att vaka själv så jan man ju skippa sockret men salt är det ju i nästan allt. Sirap funkar det?