• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Emilia somnar runt 19.30 och sover till runt 8. Sedan vaknar hon ju X antal gånger. I natt har hon inte ens sovit 2 timmar i sträck och jag är dessutom ensam då sambon är i London.

Ni som "tassar" hur gör ni med nappen? Om era barn nu har napp alltså :)

• CattanB

Ottis är trött vid 18-18.30 så hon får gå och lägga sig vid 19. Sen sover hon hela natten till 09.30-11.30.
    Då blir de en stor tallrik gröt! Hehe eftersom hon sover så länge är hon skithungrig på morgonen :)

Sen får hon ju då sova innan 14-15 en stund för att hon ska kunna sova vid 19 igen.

Jag läste en artikel i vi föräldrar. Vet inte hur sant de är men tyckte de va spännande.

Föräldrar som vaknar lätt får "pigga" barn.
    Föräldrar som är svårväckta får "trötta" barn.

Jag tycker själv att jag är lättväckt men mina polare sa att de va tvärtom... Hehe så kanske stämde i vårt fall.

• skuttare

Jag ska tillägga att hon vaknar många ggr under nattsömnen. Äter oftast 2,3 ggr men vaknar fler ggr.

• enilorac81

Min somnar 19:30 och sover till 7:30-8, då vaknar han upp runt 5-tiden för en slurk. Ibland kan han vakna upp och "snacka" lite runt 2-tiden, men somnar om efter ca 5 min

• Libe

M somnar 19.30 +-15 min. Sover till 5-6, äter och sover vidare till 8.

• AAEV

Ellabella: det är så lite salt så det är ok! Max 2 g per dag är det som gäller :).
    Jag har alltid nån msk sirap i när jag bakar bröd :)

• SaJo81

Vår Lillkille (samt våra stora) går och lägger sig och somnar mellan 19-20 sen hår vi upp vid 8 ungefär allihop :)

• Tekla78

Vår kille är dödstrött vid 17-18. Ibland kan vi hålla honom vaken till 18.30-19, men när han blir för gnällig måste vi lägga honom. Sen vi börjat peta i honom välling i sömnen kl 22 sover han till mellan 4-6 och vill ibland vara vaken en timma innan han somnar om till mellan 8.30-9.30. På vardagar lämnar jag 4-åringen kl 9, så då stör jag lillens rytm.

Anna, om det är en rytm som passar er tycker jag att ni struntar i vad andra säger. Ni märker om det funkar eller inte för ert barn. Sen när barnet börjar på dagis blir det en annan grej, men innan dess spelar det ju ingen roll!

• AnnaKaffekanna

Jo visst funkar tiderna, känns iofs lite sent eftersom min o min sambos lilla egentid blir lite lidande..Han går upp rätt tidigt på morgonen. men men..tiden går ju ändå så fort. Helt plötsligt är dom stora o då kommer jag att sakna den lilla bebisen som snuttar i min famn på kvällarnaSolig