• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Härligt att känna sig någorlunda utvilad. Det ska tydligen till att man somnar kl 21 för det. Ett antal uppvak och väckning kl 04.45 känns helt ok då.

Säger som Anna, om ett tag kommer man att längta tillbaks (och den ytterst selektiva delen av hjärnan har glömt sömnbristen).

• momster

Tekla här lägger vi oss nästan jämt runt 21, mannen brukar tillochmed lägga sig runt 19:30 men då har han tagit barnen när de vaknar runt 4 och jag tar kvällarna då de kan vara vakna till mellan 22 och 23.

• juliaannaeva

Min tös lägger sig mellan 18.30-19.30 men vaknar alltid när vi går o lägger oss (hon har sängen precis intill mig) hon somnar själv utan att protestera men vaknar alltid så. Igår skulle jag prova att inte ge nig o låta henne få sova i sin säng men efter 2 timmar gav jag upp :( hon sov hos mig mellan 21-01 sen resten i sin egen säng. Är det någon som vet om de kanske kan hjälpa att flytta sängen till ett eget rum eller en bit bort? :)

• skuttare

Vilka kvällar vi har nu!! Jag är helt isolerad här på kvällarna. Hon vaknar 5011 ggr på kvällen och gråter/skriker som hysterisk. Enda som hjälper henne är bröstet. Fast hon åt en halvtimme tidigare så ska hon ha men hon är inte hungrig. Mitt i en fas plus att jag tror hon har tänder på gång. Alldeles svullen i nedre käken. stackaren...

• SaJo81

Lilleman har nu fått två tänder, dom sprack igenom båda två på tre dagar!

Jag som är bortskämd med mycket bra sovande barn är helt slut! I natt har alla tre vaknat i omgångar! Mardrömmar, näsblod, Alvedon, gråt etc! Ena pojken är sjuk med feber och hosta och båda stora har ytliga blodkärl i näsan och vi verkar vara inne i näsblodssäsong igen för igår var natten likadan, tyvärr är jag ensam med eländet eftersom min man är ännu sjukare och inne på sjätte dagen med hög feber och hosta och halsont :( jag behöver snart en ordentlig semester :S

• AnnaKaffekanna

Bara precis för att jag skrev att min son sover hela natten så gnällde han förstås heeela natten... nog magen som spökar lite. Rätt hård trots all katrinplommonpure och päronmos..

• AnnaKaffekanna
    SaJo81 skrev 2013-01-21 10:39:51 följande:
    Lilleman har nu fått två tänder, dom sprack igenom båda två på tre dagar!

Jag som är bortskämd med mycket bra sovande barn är helt slut! I natt har alla tre vaknat i omgångar! Mardrömmar, näsblod, Alvedon, gråt etc! Ena pojken är sjuk med feber och hosta och båda stora har ytliga blodkärl i näsan och vi verkar vara inne i näsblodssäsong igen för igår var natten likadan, tyvärr är jag ensam med eländet eftersom min man är ännu sjukare och inne på sjätte dagen med hög feber och hosta och halsont :( jag behöver snart en ordentlig semester :S
    Usch va jobbigt för er..Hoppas ni blir bättre snart! Va kul att han har fått tänder! Glad
  • Sladdis

Usch låter jobbigt SaJo! Allt blir extra drygt när man inte kan få avlastning. Hoppas alla blir friska snart.