• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Jag gjorde persiko/päron-puré, vilket verkligen verkade sätta i gång magen på min lilla dam!

Emilia har fått torrfläckar lite här och var, smörjer in med kräm men det ploppar upp nya hela tiden. Någon som vet vad det beror på?

• skuttare

Sessan:precis så har min oxå. Upptäckte att hon hade massor på ryggen igår när hon skulle bada.

• SessanM

Samma här. Googlade lite och verkar som att det kan vara atopiskt eksem, då ska fläckarna vara lite ovala och rosafärgade. Det stämmer in på Emilia så ska höra på BVC i morgon när vi ska dit.

• Jmst

Nova hade också torra fläckar för ett tag sen, miniderm gjorde susen! Nu är hon len igen :)

• SessanM

Vi kör med miniderm men kommer nya hela tiden...

• chess07

Vi ser på lilleman att han får torra fläckar oxå. Jag tror mest de beror på kylan och den torra luften... Vi har börjat bada honom oftare och de torkar ju ut trots att vi har i olja i vattnet och smörjer honom efteråt.

• Cizzi86

Hej alla!min kompis läste en intressant teori på en blogg. Får se om jag kan förklara så ni förstår. När man blir gravid och går till bm så räknas bf ut efter senaste mens. Då får man alltså ett datum för bf. Sen går man på ul och då ändras,oftast,datumet. Teorin är alltså så att om datumet tidigareläggs så är det en kille och om det senareläggs så är det en tjej. Vi har kollat några av våra vänner och det har stämt på de. Vore kul att se om det stämmer på er. Jag var beräknad 4sept med första men flyttades till 29 aug och fick en kille. Nu beräknad 4juli men flyttades till 1juli och fick en kille till;) anledningen tros vara att killar är lite större och därför tidigareläggs. Lite kul eller hur;D