• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Emilia som aldrig brukar vara ledsen på natten, bara gnälla lite, var väldigt ledsen ett par nätter i samband med att hon fick sina 2 tänder.

• Gulia84

Ni som har bebisar som fått tänder:
    Har era bebisar ett mellanrum mellan de två i mitten på överkäken? Liams tänder har det....

• AnnaKaffekanna
    Cizzi86 skrev 2013-01-21 19:19:21 följande:
    Hej alla!min kompis läste en intressant teori på en blogg. Får se om jag kan förklara så ni förstår. När man blir gravid och går till bm så räknas bf ut efter senaste mens. Då får man alltså ett datum för bf. Sen går man på ul och då ändras,oftast,datumet. Teorin är alltså så att om datumet tidigareläggs så är det en kille och om det senareläggs så är det en tjej. Vi har kollat några av våra vänner och det har stämt på de. Vore kul att se om det stämmer på er. Jag var beräknad 4sept med första men flyttades till 29 aug och fick en kille. Nu beräknad 4juli men flyttades till 1juli och fick en kille till;) anledningen tros vara att killar är lite större och därför tidigareläggs. Lite kul eller hur;D

Jag blev först beräknad till den 19 augusti, efter ul beräknades min bebis komma den 12 augusti. Fast han valde att titta ut redan den 10e juli! Men japp, detta stämmer ju på mig!Skrattande
  • AnnaKaffekanna

på tal om torra fläckar, min son får såna ibland och då smörjer jag med decubal.Funkar riktigt bra! allt det försvinner helt inom 2 dagar!

• momster

Kul teori. Jag hade hade tyvärr ingen bf enigt mens men enligt tidigt vul och då fick jag bf 20-22/7 och enligt rul blev bf 16/7 och vi fick en pojk. Blev igångsatt 6/7 och han kom 7/7.

• AKT83

Tilde har också lärt sig vinka! Supersött. Hon är nu väldigt förkyld pluttan. Hostar, rosslar, slemmar och snorar och så lite feber på det. Har sovit grymt dåligt i lite mer än en vecka nu. Stackars liten och stackars trött sliten mamma.

• EllaBella02

Sitter i soffan med bebis sovande på magen. Snor och slem : ( fick köra värsta koksaltracet vid 2. Helt igentäppt. Sitter nu och funderar på om man skulle köpa en vanlig madrass och försöka palla upp så hon kommer upp i högläge men att jag kan ligga bredvid henne samtidigt? Man kommer vara fett trött imorgon efter de här nätterna. Nu får alla bebisar bli friska och krya!! .

• skuttare

Ska bli intressant på bvc idag. Ska ta 5 mån spruta lite sent och göra 6 mån läkarbesök. Hennes utslag bara sprider sig. Upptäckte dem i söndags på ryggen och nu har det spridit sig framåt magen. Såg först ut som torrfläckar med prickar i men nu är det mycket prickar. Började med gröt för 1 vecka sedan och börjar nu misstänka mjölkallergi. Stora tjejen hade det som liten men den yttrade sig inte på det sättet. Vi får väl se vad de säger..

• chess07

Skuttare hoppas de är något övergående ! Tar ni 5 mån spruta? Här tar vi 3 och 6 mån spruta och läkarbesök vid 6 mån. Undrar varför det är olika?! Vi har inte varit på BVC på 2 mån så de ska bli spännande imorrn och se om han nått 10 kg ;)