• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Hmm! Jag o mannen bytte säng plats igår, gissa vem som sovit mellan 19-05 utan att vakna????
    Antingen så funka det att jag inte låg så nära eller så var de att tanden brutit igenom... Men skönt o få sova själv :)

• millifjor

Ni som ger tillägg, byter ni till nr 2 nu vid 6 månader? Vi kör Nan men vet ej om vi ska byta till 2 eller hur det är. Finns tydligen en speciell för natten med. Vill inte börja med välling utan vill vänja av vid flaskan sen när hon äter mer mat.
    Just nu äter hon dåligt men vi har ju sjukstuga här hemma fortfarande! Var till läkaren igår med mig och Rakel men det var "bara" virus så vi får härda ut!

• juliaannaeva

Jag har bytt till 2 men det var för att se om hon tog flaskan då eftersom hon inte gillar ersättningen, men det funka inte heller.har provat välling men det tycker hon inte heller om... :( nu reder jag gröten med 2:an på kvällen och sen har jag kvar av 1:an så de reder jag gröten med på morgonen men kommer inte köpa 1:an något mer!

• FruSandra

Millifjor
    Jag har också undrat de.. För nan 2 innehåller ju mer järn än 1an.. Men ja köpte 2an härom dagen o tänkt börja introducera den snart..

• SaJo81

Apropå den där teorin så hade jag enligt sista mens BF 19/7 tidigt ul flyttades jag till 16/7 och på rul tillbaka till 19/7 och lilleman kom 22/7 så det stämde väl inte på mig heller då om jag fattat rätt?!

Nu börjar mannen äntligen bli frisk men då har grabb nr två börjat bli sjuk, just nu två febriga 3,5 åringar och en halvkrasslig man! Fick i alla fall ta med mig lilleman ut en sväng på shopping och fika med min syster igår :) så himla gott att komma iväg en sväng!

• enilorac81

Jag kör på Nan 2, men endast när han ska sova, eftersom det oftast är min sambo som nattar nu förtiden.

• Cizzi86

Det va många som det inte stämde på:/ Sajo..det stämde på dig. Det spelar ingen roll när de kommer utan mer att du blev flyttat till ett tidigare datum efter ul..nu fick du ju tebax till samma bf. Att de väger lite mer menade jag inte när de föds utan vad jg fattat så är de lite större just vid den tiden för ul och därför som man blir tidigarelagd om det är en kille men som sagt...detta är bara en grej vi läste på en blogg;)

• FruSandra

Cizzi
    De stämde för oss tror ja...
    Enligt sista mens bf 10/7 enligt RUL 7/7 och han kom 4/7 :)