• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Varit på 6 månaders koll idag. Skruttan väger nu 8060 och är 68,5 lång.
    Frågade om jag borde byta till nr 2 och hon tyckte det, vi har iof blandat 1 och 2 på kvällen ett tag men går nog över mer till den nu då.

Apropå flaskmat ;) hur tänker ni andra med välling? Jag är kluven och vet inte vad jag tycker riktigt. Känns som ett bra sätt för nedvarvning men samtidigt lite onödigt?

• Sladdis

SessanM: Angående välling tänker jag att det är onödigt. Näringsmässigt är det ju inget de behöver och när de väl vant sig vid att få den kan det vara svårt att vänja av. Så fort Matteo har slutat med ersättningen ryker flaskorna. Mycket lättare att få dem att sluta då än när de är mer bestämda 2-åringar t.ex. Självklart är det inte så för alla men med mina två större pojkar var det så.

• Sladdis

Nu har jag världens idiotfråga? Vilken storlek på napp har ni till era nappflaskor? Jag har ju ammat alla mina så vi har aldrig använt flaskor. Nu får Matteo ersättning sen ett par veckor tillbaka och då köpte jag MAM-flaskan med hål i botten. Till den får man napp i stl 1 och den använder vi. Sen såg jag på paketet när jag köpte en ny flaska att stl 1 är för 1 mån, stl 2 för 2-4 mån och stl 3 för 4-6 mån. Jag trodde att stl 1 var för ersättning och att man sen bytte storlek när det de dricker blir tjockare.

• grahnkotten

Vi har också MAM flaskorna, och det finns också en beskrivning på baksidan tror jag kring hur man ska tänka m napparna. Bröstmjölk: 1 å ersättning/bröstmjölk 1/2 eller välling nr 3.. Tror jag om jag inte miss minnet mig..

• anjiali

Är nan 2 tjockare än nan 1 ??? Milea dricker nan1 ibland i mamflaska med napp 1. Men så köpte vi nan2 natt och den är tjockare så hon får inte ut något ur napp 1. Å hon vägrar annat hål på nappen :-/. Rörig fråga !

• skuttare

Jaha idag var vi på kontroll. 6910 tung och 63 lång. Inga Sprutor idag pga utslagen. Läkaren trodde det var torrhetsutslag och jag vet inte vad jag ska tro. De sprider sig hela tiden. Skulle iallafall smörja med hydrokortisonsalva och miniderm. Förhoppningsvis kan vi ta sprutorna till veckan.

• skuttare

Jaha idag var vi på kontroll. 6910 tung och 63 lång. Inga Sprutor idag pga utslagen. Läkaren trodde det var torrhetsutslag och jag vet inte vad jag ska tro. De sprider sig hela tiden. Skulle iallafall smörja med hydrokortisonsalva och miniderm. Förhoppningsvis kan vi ta sprutorna till veckan.

• skuttare

• chess07
    SessanM skrev 2013-01-22 14:24:40 följande:
    Varit på 6 månaders koll idag. Skruttan väger nu 8060 och är 68,5 lång.

Frågade om jag borde byta till nr 2 och hon tyckte det, vi har iof blandat 1 och 2 på kvällen ett tag men går nog över mer till den nu då.

Apropå flaskmat ;) hur tänker ni andra med välling? Jag är kluven och vet inte vad jag tycker riktigt. Känns som ett bra sätt för nedvarvning men samtidigt lite onödigt?

Vi tänker inte ge välling, har aldrig riktigt sett vitsen med det..
  • millifjor

Ingen välling här heller! Hon får tillägg tills hon äter hela portioner mat. Ser ingen vits i att dricka sig mätt, inte bra för tänderna heller.