• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Bajsförkylningar säger jag bara!! Så drygt när de är genomtäppta. Tror jag sovit 2 timmar i natt, och mest synd är det ändå om lilla tösabiten. Nu kryar alla bebisar på sig!! : )

• Tibell

Nu ligger vi inlagda med Lovis på barn. Inhalationer varannan timme och ny sond

Skuttare : du har ingen bild på utslagen ?

• Tekla78

Tibell, stackars er! Vet de vad det beror på? Är det allergier eller allvarlig förkylning?

Jag är nog en av de få som inte är emot välling... Tycker själv att det var gott med en vällingslurk ända upp i tonåren (fullkornsvälling som finns för vuxna) och det känns varmt, gott och mysigt i magen. Är det så mycket mer tillsatser och dåliga ingredienser i välling än i t.ex. bröd? Nu får Emil välling från grunden, men Ludvig dricker fortfarande fast i pipmugg och då är han 4 år. Han äter ändå frukost på morgonen.

Vi har Esska-flaskor och var tvungna att byta till skåra (det finns Litet, Normalt, Stort och skåra) mellan 4 och 5 månader för Emil blev så frustrerad över att det inte kom tillräckligt snabbt. Han åt då lite och ofta. Nu äter han ca 200ml per gång ca var 3:e timme (varvat med gröt och mat).

• skuttare

Tibell: vad har hänt? Har hon tätnat? Astma eller allergi?

Nej tyvärr ingen bild. Vet inte ens om de skulle synas så bra då. Det är knottrigt och där det är mycket typ på axelpartiet så är det rött och varmt. Lite torrt och fnasigt och sprider sig relativt fort. I söndags så var det lite på axlarna och halsen nu är det på hela ryggen sidorna och delar av magen. Kinderna och i knävecken. Krya på lilla Lovis!! Brukar läsa i astmatråden och antar att det är nåt sådant som även Lovis åkt på?

• chess07

Tibell ! Stackars Lovis...! Hoppas hon reder sig snart!

Skuttare: det är inte nässelutslag?

• FruSandra

Vi använder esska och avent. På esska har vi nappen som följde med, den med hål. Och på avent har vi stl 3..
    Vi kör även avent mapparna på MAM flaskorna :)
    Anledning till de är att vi har så låna MAM flaskor och han ratar de napparn..