• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • frånochmeddu

var hos BM idag på hälsosamtal, ska dit 22/11 igen, är det inskrivningen då? Jaa, det borde det fan vara..
    Känns bra, har gått upp två kg :S är 170cm och väger nu 60,2kg. HEMSKT!!!
    Ska fan inte äta något onyttigt alls, är livrädd för att bli tjock. Låter hemskt, men ajg är verkligen rädd för det.. Vill gå upp MAX 11kg, alltså 9 till.. Sen får det vara nog.
    Ska motionera och äta supernyttigt. Någon som känner som jag?
    Vi vill göra VUL innan vecka 18, var kan man beställa tid till det??
    Kraaam 

BF 17 Juli 2o12<3
  • Soffiie
    frånochmeddu skrev 2011-11-14 21:35:53 följande:
    var hos BM idag på hälsosamtal, ska dit 22/11 igen, är det inskrivningen då? Jaa, det borde det fan vara..
    Känns bra, har gått upp två kg :S är 170cm och väger nu 60,2kg. HEMSKT!!!
    Ska fan inte äta något onyttigt alls, är livrädd för att bli tjock. Låter hemskt, men ajg är verkligen rädd för det.. Vill gå upp MAX 11kg, alltså 9 till.. Sen får det vara nog.
    Ska motionera och äta supernyttigt. Någon som känner som jag?
    Vi vill göra VUL innan vecka 18, var kan man beställa tid till det??
    Kraaam 
    jag ska till läkaren på mvc nästa vecka och då be om en remiss för tidigt vul.. Det är inte alltid man får det, men jag har fått många missfall både i tidig ochs en graviditet så jag tror inet det blir några problem..
     annars får du gå privat kostar som ett läkarbesök..
    jag var på hälsosamtal förra veckan ska på inskrvnign och blodprovtagning den 29e =)

jag väger redan lite över vad ja borde så jag ska verkligen försöka tänka på vikten inte banta men försöka stå emot godsaker,,

vilken v är du?
  • frånochmeddu
    MIJV skrev 2011-11-14 21:02:39 följande:

hej

vill gärna oxå vara med på fb. hur gör man?

/mijv

me 2!!!
    BF 17 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Soffiie skrev 2011-11-14 21:42:30 följande:
    jag ska till läkaren på mvc nästa vecka och då be om en remiss för tidigt vul.. Det är inte alltid man får det, men jag har fått många missfall både i tidig ochs en graviditet så jag tror inet det blir några problem..
     annars får du gå privat kostar som ett läkarbesök..
    jag var på hälsosamtal förra veckan ska på inskrvnign och blodprovtagning den 29e =)

jag väger redan lite över vad ja borde så jag ska verkligen försöka tänka på vikten inte banta men försöka stå emot godsaker,,

vilken v är du?
    Okok, tack så mkt för info! Får ringa runt imorrn
    Jag är i V. 5 (4+6) idag..
    Dock har mina bröst ökat en kupa redan och jag är svullen som fasen:, helt gasig och annat mysigt själv då? 
    BF 17 Juli 2o12<3
  • Soffiie

hehe ja det är pinsamt men magen bubblar hela tiden hehe,, jag är i v 6+2 idag.. jag märker inget på brösten bara lite ömma däremot är magen skit svullen ser ut som jag är i 4e månaden eller så

• Betingjärp

Måste fråga, är det normalt att tuttarna gör så förbannat ont, särskilt på morgonen när man precis vaknat, skulle kunna dö då.. dom är så spända på morgonen och det gör asont när jag böjer mig ner och så, som att blodet forsar forsar ner i dom och gör dom ännu mer spända?

Fast man vet att det mesta som man känner är normalt så blir man så frågvis när man väl är gravid och det gäller en själv, blir så osäker... samma sak med mina tydliga plus.. hade så svårt att tro det.

Hur länge har man molande i magen, som mensvärk? Är det hela graviditeten?

Minns knappt något alls från min förra graviditet.. Men den var inte alls lik den här iaf... 

• Lyckliglottad
    frånochmeddu skrev 2011-11-14 21:45:36 följande:
    Okok, tack så mkt för info! Får ringa runt imorrn
    Jag är i V. 5 (4+6) idag..
    Dock har mina bröst ökat en kupa redan och jag är svullen som fasen:, helt gasig och annat mysigt själv då? 
    inboxa mig vad du heter så lägger jag in dig i Gruppen på FB
  • frånochmeddu
    Soffiie skrev 2011-11-14 21:48:15 följande:
    hehe ja det är pinsamt men magen bubblar hela tiden hehe,, jag är i v 6+2 idag.. jag märker inget på brösten bara lite ömma däremot är magen skit svullen ser ut som jag är i 4e månaden eller så
    så jävla surt :( man känner sig lite äcklig..
    Jag bajsar 2-4 ggr/dag :-O urdsäkta min frispråkighet, men så är det.
    Är det verkligen normalt? haha

BF 17 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Betingjärp skrev 2011-11-14 21:53:10 följande:
    Måste fråga, är det normalt att tuttarna gör så förbannat ont, särskilt på morgonen när man precis vaknat, skulle kunna dö då.. dom är så spända på morgonen och det gör asont när jag böjer mig ner och så, som att blodet forsar forsar ner i dom och gör dom ännu mer spända?

Fast man vet att det mesta som man känner är normalt så blir man så frågvis när man väl är gravid och det gäller en själv, blir så osäker... samma sak med mina tydliga plus.. hade så svårt att tro det.

Hur länge har man molande i magen, som mensvärk? Är det hela graviditeten?

Minns knappt något alls från min förra graviditet.. Men den var inte alls lik den här iaf... 
    Jaa, eller mina gör också mest ont på morgonen.. Ibland mer i det ena än det andra. :(
    Nää, tror det är under det första taget i graviditeten när livmodern har växtvärk.. Skriv ner alla frågor och ta med till BM
    BF 17 Juli 2o12<3
  • Betingjärp
    frånochmeddu skrev 2011-11-14 22:03:16 följande:
    Jaa, eller mina gör också mest ont på morgonen.. Ibland mer i det ena än det andra. :(
    Nää, tror det är under det första taget i graviditeten när livmodern har växtvärk.. Skriv ner alla frågor och ta med till BM
    Hehe jo jag ska göra det=) 
Svar på tråden Juli bebis 2012