• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Johanna8206

Hallå tjejer! Gick in i vecka 7 igår och mår fortfarande ganska bra! Vilka symtom har ni andra? Jag är väldigt öm i brösten, svullen om magen på kvällarna, gasig och lätt illamående. Tror jag är ganska förskonad

• Johanna8206

Just ja! Halsbrännan är inte att leka med

• AnnA1985
    Johanna8206 skrev 2011-11-15 19:06:52 följande:
    Hallå tjejer! Gick in i vecka 7 igår och mår fortfarande ganska bra! Vilka symtom har ni andra? Jag är väldigt öm i brösten, svullen om magen på kvällarna, gasig och lätt illamående. Tror jag är ganska förskonad

Också ömma bröst och svullen mage, och det är tur att jag och gubben inte delar täcke, haha :p
    illamående mest på eftermiddagar och kvällar, urk.
    Halsbrännan som jag haft sen jag blev gravid har inte varit lika hemsk som den halsbränna jag hade innan jag va gravid.. Har haft halsbränna till och från i några år, så jag är nästan van :p
  • Tvåbarnsmamman78

Berättade för chefen idag. Lite tidigt men kände att jag ville berätta och vara schysst. Började där nu i aug. Hon blev jätteglad och tyckte det var roligt... Trodde väl inte att hon skulle bli sur men inte att hon skulle bli så glad heller Hennes dotter väntar barn så det kanske var därför... Känns skönt att ha berättat i alla fall

• Johanna8206

Är du så illamående att du kräks eller har du sluppit det hittils? Annars har vi nog ganska lika symtom Vilken vecka är du i?

• Tolle83

Johanna8206
    jag har samma symptom som du dock också extremt trött!!
    Jag går in i v 7 idag/ imorn..
    När har du bf?
    Jag kunde inte hitta dej på listorna?

• Tolle83

Jag har läst på massa olika ställen att illamående och framförallt kräkningar minskar risken för missfall.
    Hur sjutton kan de komma sig?? Verkar väl väldigt märkligt?

• rabarberli
    Johanna8206 skrev 2011-11-15 19:06:52 följande:
    Jag mår ganska bra. Ganska trött och blir lätt illamående och yr om jag inte äter ordentligt har jag märkt. Ibland kan det vara svårt att få matlust men när jag väl har börjat äta blir jag som en ny människa

Ömma bröst också. Är i vecka 8 nu...
  • hanka77

Är i v 6+1 idag. Gillar inte alls det där tänket att mer illamående och kräkningar minskar missfallsrisken just nu:(

Jag antar att man har högre hormonhalter då kanske? Jag har inte alls mått så dåligt hittills, men jag har känt av mer och mer illamående den här veckan, blir så orolig att något ska vara fel när jag inte känner nåt...

Vet inte om det kan ha blivit något "glapp" för mig, jag har blivit gravid med IVF och då tar man ju hormoner fram tills testdagen. Och av hormonerna får man ju massor med grav symptom. Och jag tyckte också att jag hade lite mer symptom innan jag slutade med dem. Men nu börjar det ju öka igen med illamåendet och då antar jag att det är hormonerna som ökar också?

Svar på tråden Juli bebis 2012