• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • kulliz80

Jag mår illa varje dag , sjukt trött på kvällen somnar redan vid halv åtta på kvällarna....
    Sexlivet är inget vidare här heller , men får hoppas det vänder senare sen. .....

• Vitsippa80
    bevingad skrev 2011-11-16 00:53:53 följande:
    Hur har ni det med sexlivet tjejer??
    Jag har verkligen ingen lust alls... det känns bara jobbigt och som ett projekt
    Sambon börjar bli lite smått otålig... haha...

Nu ska jag vara ledig i 2 hela dagar!!! Har visst bara varit ledig 3 dagar denna månaden så det ska bli skönt faktiskt.
    Sexliv har vi inget just nu Tror vi fått till det en gång sen plusset... Sambon försökte häromdagen men när man känner sig uppblåst och mår illa och inte sovit på en vecka, då känner man sig inte jättesugen...
    Trist! Hoppas att det vänder snart

Jag är så himla trött, men kan inte sova. Det är som tortyr, jag somnar jättetidigt men vaknar efter bara någon timme och sen har jag jättesvårt att sova. Igår på jobbet var jag tvungen att gå ifrån och sätta mig och sova en halvtimme, trodde ärligt talat att jag skulle ramla ihop. Idag har jag sagt att jag är hemma och jobbar, ska försöka sova lite under dagen om det går. Tycker tröttheten är det värsta plus att jag känner mig så instabil. Sur, ledsen, glad, trött i ett enda virrvarr...
  • Blåklockan79

Sexliv, tja det existerar ju inte, somnar ju nästan så fort huvudet hamnar på kudden, och så ömma bröst och uppblåst mage, nä inget jag är sugen på. Fast jag hade en sjuk sexdröm häromnatten och vaknade jättesugen, men då låg dottern och sov i våran säng också så det blev inget då. Annars hade jag nog väckt gubben och hoppats på lite fart i sängen

• tundra

Jag har fått lite illamående jag med - men än så länge går den att bota med ett halvt mariekex i sängen på morgonen.
    Jag är också trött men inte lika illa som med sonen. Det är under kontroll än så länge.
    Sexlusten går upp och ned med humöret. Så maken passar sig väl lite.

• Tvåbarnsmamman78

Trött jag med. Helt sjukt. Illamående morgon och kväll.. Uppblåst som fan.
    Sexliv... Finns inget just nu. Trött och uppblåst gör en inte sugen på sex. Suck

• Woogie

God morgon alla! Mitt enda symptom som jag känner är stensäkert hittills (förrutom utebliven mens och den positiva stickan då...) är att jag måste upp och kissa på natten. Vet inte ens vilken dag jag är på, men jag tror att jag byter vecka på fredagar. Är medvetet lite nonchig eftersom jag är så orolig... Väntar spänt på den 15/12 när jag ska på hälsosamtal med läkaren inför KUB. Men om jag översätter datumen i min blogg från förra grav. med nu, så kanske jag kommer att känna av illamående och dofter i slutet av den här månaden. Jag hade ÄL den 22/10 och då kom de ca en månad senare, så kanske nu med.

Sexliv... hahaha... jag gör saker för honom ibland såklart, men nu har vi varit rätt trötta båda två på kvällen, igår natt var han febrig och dann också. Min egen lust är inte strålande och dessutom har jag haft en rätt utdragen svampinfektion :o( Den verkar vara borta nu dock. Förhoppningsvis kommer den igen, det är ju så mysigt att vara småkåt :o)

Jag kan fatta avgörande och mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Bebis187
    MLT skrev 2011-11-14 14:59:08 följande:
    Jag känner att det är en för känslig period just nu som embryot går igenom, vill inte spruta in något främmande i kroppen. Jag vaccinerade mig inte mot svininfluensan heller, var gravid när det skrevs som mest om den.

Jag går idag in i vecka 6 och har funderat på detta med influensavaccinationen..... Min son på 19 månader fick sin vaccination förra veckan, men tror jag läst ngnstans att man inte behöver ta denna vaccinationen om man vaccinerade sig "förra" gången mot svininfluensan. Det gjorde jag och då var jag gravid. Gick jättebra, in och ut - inga biverkningar alls förutom suuuuperont i armen. Min barnmorska vid den tiden tyckte jag skulle ta sprutan då det var rekommenderat för gravida.....man är ju i en riskgrupp....
  • Bebis187
    Bees knees skrev 2011-11-15 21:16:24 följande:
    jag har den absoluta motsatsen , har aldrig känt mig så torr i hela mitt liv!
    känner mig helt onormal Rynkar på näsan varit så sedan jag plussade.
    Jag var oxå skit "torr" min förra graviditet. Jättejobbigt! Nu i efterhand så inser jag att jag skulle pratat med min barnmorska om det. Händer det denna graviditeten oxå så ska jag definitivt ta upp det!

Dessutom hade jag rejäl klåda över kroppen och i hårbotten förra gången. Hoppas hoppas det inte blir så denna gången.....tror det är hormonerna som skappar alla dessa besvär, men måste ju finnas ngt att göra åt det. Fick taget ett blodprov för graviditetsklåda när jag nämnde den för BM, då det kan innebära att levern för illa under graviditeten (men det ska egentligen klia mest i handflator och fotsulor - och det gjorde det inte på mig). Provet var normalt. Kanske torr hud? Torr överallt.... =/  
  • Bebis187
    bevingad skrev 2011-11-14 23:12:08 följande:
    Jag bor utanför Lund och jobbar i Malmö, är i vecka 7

Brodelina och Bevingad - jag bor utanför Kävlinge/Löddeköpinge. Är i vecka 6. Glad
  • yollie

hej po er alla blivande julimammor!
    blev helt oplanerat gravid och allt e mycket nytt for mig. kan absolut INGET om sonna har saker. kan ju vara bra att hoppa in har och se vad ni har for upplevelser. jag e i vecka 7

i dag borjade illamoendet. ush! hatar att spy! har typ hollt andan hela morgonen for att slippa. Brosten har jag haft ont i i ca 2 veckor kanske.  i borjan hade jag typ mensverksliknande kenningar. dessa har numera avtagit helt tror jag. Och GUD so trott jag e! skulle kunna sova hela dagen utan problem.
    Har haft ljusrosa flytningar som skremde skiten ur mig till en borjan.. har forstott att dessa flytningar inte e nogon fara dock.. ELLER!!! lite orolig e man ju....
    Sexlivet e oforendrat och mycket bra.. eller kanske lite bettre  tillomed. mycket lyckliga kenslor inblandade.

ursekta stavningen haha har en mycket osvensk dator just nu. Jag bor inte i sverige for tillfellet.

Svar på tråden Juli bebis 2012