• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Våra barn är födda pojk 02, flicka10 och pojk 12.
    Äldsta Grabben och dottern leker jätte bra tråtts åldersskilnaden. Visst bråkar dom mycket oxå. Men grabben har adhd och kommer inte alls överens med jämngamla då de inte hänger med i hans tempo.
    Dottern är jätte stolt över hennes lille lillebror som hon sejer.

• FruSandra

Nu äntligen håller min jäkla mens på att ta slut! Nån mer som haft den första länge? En hel vecka!
    Blir de bättre eller kommer den att va så länge?

• SaJo81

Vi har ju två grabbar födda september 09 och så lillgrabben juli 12.
    Har funkat jättebra hittills :) dom är jättegoa mot lillebror än så länge, har en känsla av att det inte kommer vara lika roligt med syskon om ett år typ när han vill vara med och "bygga" saker (läs. Riva ner)

Mellan mig och mina syskon är det 10,5 år och vi har alltid haft en toppenrelation, kan ju bero på att det är stor åldersskillnad, nu fyller dom 21 till sommaren så nu umgås vi på ett annat sätt men fortfarande lika nära :)

• Tekla78

Det är 3,5 år emellan våra pojkar och det funkar bra hittills! 4-åringen är för det mesta supergullig, men ibland behöver han bara "testa lite" vad som händer om han klappar lite hårt etc. Det är 3,5 år mellan mig och min närmste bror och mig och vi bråkade som tusan när vi växte upp, men älskade varandra lika mycket som vi bråkade.

Angående sömnen så sover lilleman oftast när han somnat och vaknar någon eller några enstaka gånger mitt i natten, typ 22, 00, 03 och/eller 05. Har inte riktigt kommit underfund med när han ska somna på kvällen. Ikväll blev det 19, vilket är det senaste han somnat på flera veckor. Ska försöka hålla det så eftersom kl. 17-18 är på tok för tidigt som det varit innan.

Någon mer som börjar få en rörligare bebis, dvs svårare att natta? Hur gör ni? Hur funkar tassmetoden med rörliga bebisar? Det är inte långt kvar tills Emil börjar sätta sig upp själv nu och snurrar runt gör han så fort han får chansen nästan och då somnar han såklart inte lika lätt.

• Bragdoll

1. Det var någon tidigare som frågade vad för välling och flaskor samt napp man använder.
    Jag har köpt någon välling med majs och havre.. Tro den heter God natt-välling eller något. Från Semper.
    Flaska använder jag en Antikolik från Mam, Napp 3. Och en Bambinoflaska som kom i tvåpack, där har jag napp 2 eller 3.. Den som kommer med tror jag.

2. Min lilla har två syskon, en som är 8 och en som är 10. De stora bråkar ALLTID med varandra i stort sett men oooj vad de älskar sin lillasyster :) Underbara ungar!

3. Mens.. tja min varade väl 10 dagar första omgången och jag var tvungen att använda Lillans urväxta blöjor OCH stor tampong för att det inte skulle rinna över. Nu är jag på normal nivå igen, dvs, stor tampong, nattbinda och 7 dagar syndaflod :-/

• tundra

David lägger sig vid 19 och sover tungt fram till 5-6, ammar och slumrar fram till 6-7.

Förut vaknade han vid 3-4 och ammade några minuter. Men nu sen vi tog bort det sover han förbi det uppvaket.

• Tekla78

Emil vaknar ofta av att han kissat igenom blöjan. Någon som har en idé om det oftare blir så för pojkar? Vi har Libero, men båda mina pojkar har varit känsliga mot pampers. Tips?

• JWall

Tekla: vi hade också problem med det. Vilken strl har ni på blöjorna? Kan det vara så att ni måste gå upp en strl på natten? Det funkade för oss :)

Hur sakta bör man fasa in välling? Han äter en portion gröt på morgonen kan tilläggas om det spelar någon roll. Det är väll ungefär samma saker så magen borde vara van? Jag kanske är helt ute och cyklar när jag tänker så! Vore tacksam för råd :)

• FruSandra

Idag blir Vilgot 7 månader. Nån mer än ja som önskar man kunde stoppa tiden lite?

Ja har funderat på att börja ge Vilgot välling på kvällen.
    Vi ger hinom nan 2, men på natten vaknar han vid 1 och är jätte pruttig. Vet inte alls om de har med 2an att göra. Men de blev efter att vi bytt till den. Men på dagarna märker man de inte. Antagligen för att han är rörligare då?

Ja ger han ersättningen ur esska flaskan (den o avent är de enda han tar) men ha noll koll på napparna.
    Ja använder den som följer med. Men när man ska börja med välling, vad ska man ha då?
    O hur mycket ska man börja ge de första gångern?