• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

FruSandra: Vi har också nyligen börjat med NAN2 och Matteo har också blivit pruttig på natten och lite hård i magen. Tror det beror på att det är mer järn i 2:an. Ger katrinplommonpuré så vänjer sig magen snart.

• Tekla78

Det var samma med 4:an och5:an på libero. Han väger 9kg och 4:an går upp till 10 tror jag.

Välling och gröt är ju i princip samma sak, men är du orolig för hård mage så ha i lite k-plommonpure.

• chess07
    Tekla78 skrev 2013-02-04 16:12:38 följande:
    Det var samma med 4:an och5:an på libero. Han väger 9kg och 4:an går upp till 10 tror jag.

Välling och gröt är ju i princip samma sak, men är du orolig för hård mage så ha i lite k-plommonpure.

Vi hade samma problem med Arvid att han var blöt på morgonen. Jag har provat libero up and go på natten och den fungerar jättebra! Använder den i stl 5 då han väger 10 kg ;) (tyckte 4an satt för tajt på vår knubbis ;) )
  • skuttare

Idag fick vi remiss till barnkliniken. Hoppas vi får tid snart. Misstänker mjölkallergi på den lilla. Stora tjejen hade oxå det men det yttrade sig inte så här. Den lilla hade ju kliande eksem som vi blev av med förra veckan. Slutade med hydrokortisonsalva på tors och igår var hon jättebesvärad igen av klådan och idag hade det kommit lite prickar igen. Ringde bvc och hon remitterade oss. Hon har svårt att sova på kvällen pga klådan (som vi ger tavegyl mot) och hon har även blivit betydligt tröttare (även när hon inte får tavegyl) och gapig och missnöjd bebis. Hon är inte alls lik sig. Vi får väl se hur det blir.

• enilorac81

Argh, inatt gick vi tillbaka till steg 1 i sömn. Okej att Elias varit sjuk/är sjuk och hostar. Men han somnade som vanligt strax innan 20, så sov han djupt till 23 då började han hosta och blev ledsen pga det. Stoppade om honom och sa godnatt, då låg han och gnydde, hostade och lyckades inte komma till ro. Så höll det på en timme, och jag tog upp honom flera gånger för att få honom att komma till ro. Efter en timme var jag så trött så jag lade honom bredvid mig i sängen, han snuttade lite bröst och sen sov han mellan oss till 6 då jag lade tillbaka honom i sin säng. Han sov 20min sen vakande han upp ledsen. Tycker så synd om honom. Men jag undrar om det är tandsprickning på G.

Till något roligt-igår köpte vi större lägenhet!! Känns så bra!

• HannaVirrpanna

Enilorica: såg planlösningen på instagram!! Så kul att flytta till större!! Börja rensa redan nu så ni slipper allt sånt sen :) när är inflyttning?

Jobbigt att Elias har hosta, men det kommer nog gå bra igen då han blivit frisk :) håller tummarna!

Jag undrar också hur man gör med en rörlig bebis och läggning. Tilly blir fort trött på förmiddagen så jag la henne i vanlig ordning men hon snurrade runt och satte sig upp och sen kröp hon omkring och ställde sig och ropade efter sällskap och allt det där... Hallååå. Hon måste ju fatta att hon ska sova då greys anatomy och desperate housewives är på tv. Men icket...

Har dessutom fått tillbaka mensen igår. Efter en vecka med molande värk i ryggen och hormonhäxeri så kom den... Fy! Det här har jag inte saknat...

Nån som har en aning om hur det funkar med utskrivning av ppiller eller minipiller? Kan man maila eller måste man dit på besök?