• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07

Annakaffepanna! Jag har oxå tänkt delamma till ett år om lilleman vill villsäga ;)

• skuttare

Sur och gapig bebis har jag haft de senaste dagarna och idag har ena tanden tittat fram

• EllaBella02

Jag ammar minst 3 gånger på natten. Eller jag vet inte hur mycket hon verkligen äter. Snuttar nog bara mest.

• juliaannaeva

Inatt sover Tyra hos farmor o jag har legat som en utslagen säl i soffan sen kl 17 o mannen har gett mig allt, räksmörgås, vin godis chips så nu mår jag nästan illa ;) nu gör jag svanhoppet i säng o ser fram emot en natt utan uppvak! Men ack vad jag saknar min tös.. Men hon hade varit så redig så. O rolig är hon med hon ratar ju flaskan men nu är välling en stooooooor favorit! ;)

• anjiali

Här är klockan 04.35 och jag ligger i skrivande stund och ammar fjärde gången inatt :-/. Pust ....

• Tekla78

Jag tror att vi lyckats förskjuta "nattmålet" till kl 05-05.30. Innan var det omöjligt att hålla Emil vaken längre än till 17. Nu somnar han ca 18-18.30 och vaknar till mellan 3-5, men kan oftast somna om. När storkillen sover inne hos oss har vi inte "råd" att truga så mycket utan flaska utan ger upp ganska fort.

Barnläkaren på 6-månkollen sa att han inte behöver målet nu, men det är först vid ca 1 års ålder som man försöker få föräldrarna att aktivt jobba bort nattmålet. Det är tydligen viktigt för barnet att få en längre periods sammanhängande nattsömn för att växa bra. (?)

• Tekla78

Juliaannaeva, skönt med en natts paus! Ni kommer att mysa såå med lilltjejen imorgon

Anjiali, hoppas det vänder snart.

Själv var jag ute och åt och drack en skvätt vin igår med två väninnor. Mycket trevligt! Sen sov jag i 4-åringens säng "hela" natten mellan 00-05.50 bortsett från att han bökar en del... Men jag slapp ju stoppa i napp, byta blöja och/eller göra flaska iaf.

• juliaannaeva

Japp jag längtar så efter henne!! Vaknar ju självklart nu, Tyra brukar ju vakna vid denna tiden så man är väl van, men jag tänker minsann ligga kvar här med hörselpropparna i och inte röra nig förens kl 09

• skuttare

När era bebisar har somnat på kvällen sover de sen då eller vaknar de många ggr på kvällskvisten? Vår sover så oroligt och vaknar flera ggr. Men hon somnar oftaSt vill hårdare efter typ 22. Har inte alltid varit så men nu har det varit så en längre period. Av den anledningen så sover hon med oss i soffan än tills vi går och lägger oss,annars skulle jag ju bo i sovRummet.