• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Ja jag var inne på Apoteket med o fråga o där blev dem typ sura på mig för att jag ens tänkte tanken o undra vad jag fått de ifrån :S men jag tog på flytande Alvedon ändå o det hjälpte!
    Forlax är ett pulver man häller i lite vatten som sätter fart på magen lite läkaren skrev ut de! Vi prova laktulos men hon blev jätte gasig utav de och vakna på nätterna o så.vi gav ju messmör i ersättningen men sen ville hon ju inte ha flaskan längre.

• AAEV

Halleluja! Denna veckan har vi inte låtit Olympia sova efter 16, och det har gått så bra! Hon somnar för natten typ åtta, sen vaknar hon två gånger för mat bara! Innan somnade hon vid halv tio tio och vaknade minst en gång i timmen hela natten. Hoppas det håller i sig

• FruSandra

Sajo
    Vårat bvc sa att ger man korv så behöver man ju inte ge nåt annat som är "salt" eller innehåller mycket salt...
    Så de är nog ingen fara, du behöver ju inte ge de till både lunch och middag :)

• SaJo81

Pjuh :) tycker jag har vart försiktig med salt annars :) det finns inget salt i nåt av det andra som han får att äta så då är det nog lugnt om han får lite lite korv nån gång o veckan :)

• tundra

En lastbil utanför huset ställer sig och tok-trycker in tutan i en halv minut kl 13:15. När händer det om inte när ens sjuka bebis precis somnat i sin säng???

Karma?

• Cizzi86

Ett recept som Charlie älskar: potatis,falukorv,morot och lite lök. Koka allt tills det är mjukt och sen mixa till pure. Man kan ju ta så mycket av varje grej som man själv vill. Såg att ni skrev om korv men nån gång så funkar det nog. Är ju inget salt i det andra man ger oftast:) vi sänkte sängen i förrgår. Han har inte direkt dragit sig upp men bättre att göra det i tid...en dag så bara händer det. Han är ju väldigt rörlig annars...ålar med en väldans fart och rulla runt är inga problem.

• momster

Cizzi86 : plötsligt händer det.
    Denver rörde sig inte särskilt men helt plötsligt en dag hängde han sig över suflätten som var ner vikt på liggvagnen. Då bytte vi till sittvagn och sänkte sängen för säkerhetsskull.
    I dag ca 2 veckor senare ställde han sig plötsligt utan förvarning i sin säng oxå.

• chess07

Nu har vi varit på VC med lilleman då han pipigt och rosslat i andningen i två v sen vi var sjuka. Ett litet pip på vä lunga så nu har vi fått en inhalator hemma att använda v.b...!

• juliaannaeva

Usch var med om en otäck grej nyss, vi hade lagt Tyra för natten o ätit en god bit mat och druckit ett glas vin. Så skulle jag bara plocka iordning på tvätten o gick in för att lägga på Tyra täcket. O klappar henne på kinden då är hon helt blöt. Tänder lampan och ser att Hon badar i spy! :( stackarn.. Men vilken tur att hon gillar att ligga på sidan!