• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Oj nu ljög jag!!! Vi har en Britax Multi-tech ll. Vi tog den för att den går att sätta på alla platser i bilen (har också stödben) och för att den är godkänd både bakåtvänd och framåtvänd. Självklart ska man ha den bakåtvänd de första åren men när barnet blir större är den ok att vända. Den kostade ca 3600 förr men på senare tid har många företag haft kampanj på den för 2795kr.

• grahnkotten

Vi har också britax multi tech II, monterade den igår och är nöjda hittills. Melvin sitter bra i den. Det enda är väl att den är relativt stor, så var svårt för oss att hitta en plats i bilen där vi som sitter fram också jan sitta bekvämt! Köpte den på kampanj fr barnvagn.se, dem säljer ut 2012 års modeller.. Så vi köpte en mörkgrå m ljusa ränder, kändes sååå ute i färgen (ironi). Ibland kan jag bara skratta åt all hysteri kring olika årsmodeller, men men vi tjänade ju pengar på att den var fr 2012 så vi är nöjda! :)

• Cizzi86

Vi köpte en stol till Charlie i onsdags. För oss blev det en Acta Graco BeLogic. Den var bra ur säkerhetssynpunkt och jag fastnade för den. Vet inte hur den är att ha på olika platser i bilen för vi skulle ha vår bak. Den va dock rätt tung enligt henne i affären..ifall man skulle byta ofta mellan bilar. Jag har kollat en del på ntf.se innan jag bestämde mig. Finns bra listor och även en hel del matnyttigt bland frågor och svar:) tex. hittade jag en fråga angående kombistolar som man kan ha både bak- och framåtvända. De rekommenderade inte att vända de stolarna framåt utan köpa en bältesstol när det var dax att vända framåt. Detta för att kombistolarna blir väldigt tunga om man krockar när den är framåtvänd...antar att de menar att den kanske inte hålla på plats så bra?jaja..värt att kika på hemsidan iaf;)

• chess07

Vi har en britax multi tech II, lilleman sitter jättebra i den!

Vi köpte den eftersom man kan ha den framåtvänd oxå, det kan tänkas att den är tung att ha framåtvänd men det visar sig hur vi vill göra när det är aktuellt !

• SessanM

Vad tror ni om kassler i barnmat? Är det för salt?

• Sladdis

SessanM: Jag tror att det är för salt. Så sa vår BVC-tant. Men å andra sidan sa hon att man skulle vänta med korv också tills de klarar av att bryta ner salt. Men tydligen sa någon annans BVC att det var ok. Jag hade dock tagit det säkra före det osäkra när det gäller både kassler och korv oavsett vad BVC säger.

• AAEV

Nej usch vänd inte dessa stolarna!!! Dom är alldeles för tunga och man får aldrig aldrig sätta barnet framåtvänd i stolens bälte..

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • grahnkotten

När man vänder på stolen framåt så ska man använda det vanliga bältet i bilen.. Tänker spontant att man inte hade fått sälja dem om det hade varit fara. Sen är det olika vad man tycker å så. Men stolen har fått bäst i test på råd

• chess07

Stolen kan man vända framåt och spänna fast med bilens bälte och använda 5 punkts bältet upp till 18 kg.

Jag säger som granhkotten, om den skulle va farlig skulle den aldrig få säljas som framåtvänd.