• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bragdoll

Angående att vända stolarna framåtvända. Enligt hon som jobbade på Barnens hus när jag köpte vår stol så var det så att den är godkänd att vända framåt men att de främst hade gjort den så därför att man ska kunna sätta rörelsehindrade barn som inte kan sitta i vanlig bilstol i den. 
    De rekommenderade absolut INTE att man använde den framåtvänd. Det gör inte de flesta tester heller.  

• chess07

Min personliga mening är att när man väl vänder barnet framåt så kan de sitta på kudde med ryggstöd. Vi vill ha honom bakåtvänd så länge det går för säkerhetens skull.

• chess07

Nu undrar ni varför vi köpte britax då som går att vända framåt ;)

Vi valde den för att lilleman sitter väldigt bra i den! Bra nackstöd som kan justeras. Sen får vi se, kanske det är ett syskon som får den som bakåtvänd när han ska sitta framåt istället. Jag är inte främmande för att använda den framåt iaf :)

• FruSandra

Min lilla ögonsten har blivit jätte förkyld, hostig feber och på nätterna har han falsk-krupp.. Mitt hjärta gråter!
    Man verkligen känner hur jobbigt han har att andas och den täppta näsan gör ite de bättre.. :( vi har höjt upp sängen i högläge men inget hjälper..
    Pratade med 1177 idag o blev bara förbannad. Hon sa att ja skulle ge honom honugsvatten!!! Ja fråga hur hon kunde säga de, när honung blir giftigt när de är så små. Då sa hon, ja ja ser att an är lite för ung... Men tänk om ja inte vetat de.. O gett honom vatten :(
    Imorn ska ja iaf ta kontakt med vårdcentralen.. Ja vill att han ska få nån som helst hjälp...

• momster

Oj nu har jag varit borta ett tag igen :)

Bilstol har vi Britax high Way 2 till Denver och Britax multi tech 2 till Trinity. Vi är inte nå oroliga att anv multi tech stolen framåt vänt och den är ju godkänd att anv med 5 punkts bältet framåt vänt upp till 18 kg.
    Vilket jag tycker är toppen då hon inte kan knäppa lös sig själv under resan när vi åker själva. Fast än så länge åker hon oxå bakåtvänd och kommer få göra de så länge det går.

Barnmaten har vi inte kommit så långt med än. Försöker fortfarande reda ut vad Denver tål och Inte tål.
    Än så länge har vi kommit fram till att han troligtvis inte tål fisken luft buret, ägg har han och kommer inte få testa på nått år.
    Mjölk tål han inte och inte att få på kroppen heller. Morötter ger exem och klåda. Päron fick han i dag och fick mag kramper klåda och exem på en gång, blev röd flammig hela han.
    Det han får äta som vi vet är potatis, nötkött, majs, lök, och hans älskade neocate vad jag kommer på nu :)

• EllaBella02

Stackars Vilgot : ( Jag kan ge ett tips mot näsan och det är Renässans nässprey med koksalt istället för dropparna. Kommer in mycket ner och de kan sitta upp så det rinner ut. Man får vara lite försiktig bara för det kommer väldigt mycket. Flaskan börjar stå på vuxenavdelningen så kolla en gång extra att du får den med koksalt. Vi ska titta på stol imorgon kväll : )

• JWall

FruSandra: hoppas ni får bra hjälp! Det där låter inget vidare.

Momster: hoppas att det går bra med allergin, men ni har kommit en liten bit på vägen iaf :)

Måste fråga och se om det är någon som har nått bra frukost tips förutom gröööööt??

• chess07

FruSandra, dem på 1177 har jag inte mycket för.. Idioter som ger sådant tips!!

JWall är de en till som ratar gröten????

Vår vägrar gröt nu!!!!

Så vi vill oxå ha tips och turkisk yoghurt va ju inte dumt..

Vi har provat soya yoghurt och den går ned!