• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • JWall

Tack för tipset! :)

Chess: han äter gröten tog dock några gånger innan han gapade efter mer så att säga :) Men jag tycker att det är bättre o ge gröt på kvällen för då sover han bättre. Så jag ville ha något alternativ för att inte behöva ge gröt två ggr varje dag :) har du prövat olika märken på gröten?

• juliaannaeva

Jag brukar variera gröt o yoghurt väldigt bra! Det är ett bra mellanmål/ lättare lunch om man ska ut på någonting. D brukar jag lägga yoghurt i en burk sen passerar jag bär o fryser i kuber. När jag ska åka iväg så lägger jag i kuberna i yoghurten så håller det sig kallt till hon ska äta och då har bären tinat

• ToKar
    FruSandra skrev 2013-02-17 21:21:07 följande:
    Min lilla ögonsten har blivit jätte förkyld, hostig feber och på nätterna har han falsk-krupp.. Mitt hjärta gråter! Man verkligen känner hur jobbigt han har att andas och den täppta näsan gör ite de bättre.. :( vi har höjt upp sängen i högläge men inget hjälper.. Pratade med 1177 idag o blev bara förbannad. Hon sa att ja skulle ge honom honugsvatten!!! Ja fråga hur hon kunde säga de, när honung blir giftigt när de är så små. Då sa hon, ja ja ser att an är lite för ung... Men tänk om ja inte vetat de.. O gett honom vatten :( Imorn ska ja iaf ta kontakt med vårdcentralen.. Ja vill att han ska få nån som helst hjälp...

Räddaren i nöden för vår tjej var Nezeril från sju månader. Det är avsvällande vilket är väldigt stor skillnad från koksalt etc. Det spolar bara. Så jag skulle rekommendera riktiga grejer. Näsan kommer rinna rejält från näsan och nästa dag är det betydligt bättre. Jag sprayade så mkt som det stod på sprayflaskan! Vår tjej har haft två jobbiga förkylningar på rad med över 40graders feber båda gångerna. En veckas mellanrum. Då var det synd om henne :(
  • ToKar

Och sen mot hostan så tyckte jag att högläge i vagnen och sova ute hjälpte. De rekommenderar frisk luft mot krupp. Kanske en bättre idé om febern sjunkit. Ipren funkade bättre på våran tjej. Men man kan ju gärna växla mellan alvedon och Ipren ifall att man känner att alvedon inte hjälper... och om hostan är hemsk så kan ni få hostmedicin utskrivet. Jag har fått lära mig mycket de här dagarna o_O bvc har varit toppen. Hon har ringt varenda dag och kollat av läget och bokat läkartider... Lycka till!! :)

• grahnkotten

Har bara vågat testa lite yoghurt till Melvin.. Är det ok att ge hela portioner m laktos? Har fått för mig att man ska vänta det, men uppenbarligen har jag fel..! Hade varit toppen att ge yoghurt!

• Sladdis

Juliaannaeva: Vilken bra idé med yoghurten som mellanmål. Men tycker hon inte det blir surt med yoghurten och bären?

• Sladdis

FruSandra: Stackars Vilgot. Min 16-åring hade också falsk krupp när han var liten. Ibland när det var riktigt illa satt jag med honom i famnen i en solstol på altanen mitt i natten och vinter var det också. Vi hade full vintermundering på. Hjälpte varje gång. Det finns dock jättebra mediciner. Vi fick lepheton och desentol.

• Sladdis

JWall: Jag ger smörgås med smör och leverpastej på. Inte vitt bröd för det blir som en klump i munnen utan tex lingonbröd (inte lingongrova som har korn i) som är mörkt men inte grovt. Det delar sig fint i munnen med saliven.

• anjiali

Å krupp är aldrig roligt. Mellan tjejen hade det. Stora tjejen hade förkylningsastma. Många hostiga nätter har vi haft. Än då länge inget på Milea. Hon är tokförkyld. De stora barnen har legat totalt utslagna i influensan sen snart två veckor. Äldsta tösen är i skolan idag men mellan tösen fortfarande dålig. Bröstsmärtor, hosta å feber kvar. I helgen hade hon rullstolsvirus... Hon kunde inte gå :0 !!! Så att Milea "bara" är förkyld känns ok.

• anjiali

När går sjumånaders fasen över ??? När man tror nätterna är dålig så blev de ännu sämre