FruSandra skrev 2013-02-17 21:21:07 följande:
Min lilla ögonsten har blivit jätte förkyld, hostig feber och på nätterna har han falsk-krupp.. Mitt hjärta gråter! Man verkligen känner hur jobbigt han har att andas och den täppta näsan gör ite de bättre.. :( vi har höjt upp sängen i högläge men inget hjälper.. Pratade med 1177 idag o blev bara förbannad. Hon sa att ja skulle ge honom honugsvatten!!! Ja fråga hur hon kunde säga de, när honung blir giftigt när de är så små. Då sa hon, ja ja ser att an är lite för ung... Men tänk om ja inte vetat de.. O gett honom vatten :( Imorn ska ja iaf ta kontakt med vårdcentralen.. Ja vill att han ska få nån som helst hjälp...
Räddaren i nöden för vår tjej var Nezeril från sju månader. Det är avsvällande vilket är väldigt stor skillnad från koksalt etc. Det spolar bara. Så jag skulle rekommendera riktiga grejer. Näsan kommer rinna rejält från näsan och nästa dag är det betydligt bättre. Jag sprayade så mkt som det stod på sprayflaskan! Vår tjej har haft två jobbiga förkylningar på rad med över 40graders feber båda gångerna. En veckas mellanrum. Då var det synd om henne :(