• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • JWall

Har läst om den vaccinationen men när inte BvC eller läkaren sa något om det på 1-års kontrollen så tänkte inte jag mer på det och då pratade vi dessutom om att vi ska utomlands, tycker det är konstigt.. Får se hur jag gör! Tack för var allihopa :)

• FruSandra

Vi vaccinerade inte. Vi va för sent ute.. Biverkningen kommer 1 vecka efter på den. Bvc hade dock gärna sett att han blivit vaccinerad..

• Sladdis

Hos oss får alla Hepatit sprutan. Självklart kan man säga nej men de vill helst att man tar den.

• nilepile89

Hos oss får mm inte den, vi betalade för att vaccinera mot hepatit a vilket de rekommenderar för vissa länder. Ex Turkiet

• Sladdis

Nilepile: Nu när du säger det så kommer jag ihåg att vi också fick betala. Men det var inte mycket snack om ifall man skulle ha den. Tog ni den? Vi gjorde det. Kan ju vara bra när man åker till riskländer.

• JWall

Efter en vecka FruSandra? Då känns det som att han fortfarande kan vara dålig på resan om vi tar den nu.. Tycker fort. Att det är konstigt att min BVC sköterska inte sa nått om den...

• juliaannaeva

Vilken spruta kommer biverkningarna på en vecka senare? Tyra fick vaccin igår o hon har haft jätte hög feber ända sen igår kväll :( natten tills idag var inte rolig!
    Hon har alltid fått hepatit b bara för hennes pappa jobbar i arresten!

Idag var vi på vul och fick se Tyras lillasyster eller lillebror va jätte skönt att se ett tickande hjärta

• Sladdis

Juliaannaeva: Vi fick också 1-årssprutorna igår och inatt vaknade också Matteo och hade ont. Jag gav Alvedon och 20 min senare sov han gott igen.