• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Ja den vi villa kostar 10 000 här men bara 5000 i Polen! Vad kostar din i Sverige o vad kostar den i Holland?

• enilorac81

Den kostar utan extra tillbehör 16000kr. Sen köpte jag till 2 st åkpåsar (kostar 1250kr/st i Sverige ), 2 st extra solsufletter som täcker hela sitsen (745kr/st i Sverige) , mugghållare (250kr) ett extra regnskydd 445kr samt en extra pump till däcken kostar 129kr. Totalt blir det 20544kr och vi fick betala för allt 14000kr

Det är ju inte nödvändigt att köpa allt extra vi gjorde men passade på när det var så bra pris.

• enilorac81

Hej allihopa! En fråga...
    Hur sover era små? Min sover 2ggr per dag, sen läggdags vid 19. Sover hela natten till 5-6, får då komma till vår säng och dricka välling. Ibland somnar han om till 6:30-7 ibland inte....

När ska man börja med en lur om dagen?

• SessanM

Emilia sover också oftast 2 ggr/dag. En gång en stund efter att vi gått upp och en tidig eftermiddag. Vi lägger henne halv 7-7 och sedan äter hon en flaska 6-6.30 sover sedan till 7-8, det är lite olika. Hon vaknar dock till några gånger på kvällen och natten fortfarande...

• chess07

Arvid började sova 1 gång på dagen för ca 2 månader sedan. Då sov han allt från 1-2 1/2 h och somnar vid 19. Sen ammade jag fortfarande så han amma 2 ggr mellan 4-6 på morgonen och gick upp 7.

Nu sen 1-2 veckor har han börjat sova fm och em igen!? Vi är på semester så det händer en massa hela tiden så måste vara därför han är tröttare...?

Han sov med min mamma 3 nätter nu så nu har jag slutat amma helt... Inatt när vi sov andra natten med honom så sov han till halv 7 i ett sträck!!! Hoppas det inte var en engångsgrej! :)

Ska försöka få till 1 vila på dan när vi kommer hem till lugnet igen ;)

• Sladdis

Enilorac: Om han sover så bra på natten behöver ni inte göra något åt dagsömnen. Om han börjar sova sämre på nätterna kan ju det vara för att han sover för mycket på dagen och då kan ni dra in ena sovstunden.

Matteo sover hela natten. Ca 20:00-07:30. Sen sover han ca 1 tim på fm och 2 tim på em. Han sover helt klart mer nu när det är sommar. Tror det är för att vi är ute så mycket.

• juliaannaeva

Tyra sover 2 gånger, en timma på fm o en timma på em... Sen somnar för natten runt 19, men vaknar också ett par gånger på natten fortfarande o brukar vilja komma över till våran säng runt 03.. Hoppas de ger sig innan bebisen kommer för annars blir de trångt ;)

• enilorac81

Sladdis- ska nog inte ändra på rutinerna så länge det funkar. Men är ju så trött kl 5 på morgonen ifall han inte somnar om :-/

• Sladdis

Enilorac: Ja drygt att gå upp så tidigt. Går det inte att hålla honom uppe lite senare på kvällen? Till 20 tex.