• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Vår sover oxå 2 ggr på dagen. Ca 19-5.20 ibland somnar hon om och sover till 6.20. Vi provade att dra ner till en gång om dagen. Hon sov visserligen längre på morgonen men var arg hela dagen så nu sover hon 2 ggr igen. Tror oxå att hon får så mycket mer stimulans eftersom hon har ett storasyskon. Den stora började sova en gång på dagen när hon var runt året men hon hade det lite lugnare runt sig. Sen vet jag att den stora vaknade oxå tidigt trots att hon bara sov en gång på dagen.v

• Tekla78
    chess07 skrev 2013-08-01 21:27:46 följande:
    Förlåt mig men jag vill bara dela med mig av orättvisan som en vän och kollega till mig varit med om.. Hans fru och mor till deras dotter på snart 2 år dog i tisdags efter en kamp mot det omöjliga..
    Hennes blogg cathrinegardlund.blogspot.se/

Jag är så ledsen för hans skull som nu förlorat sin livskamrat och blivit ensam med deras dotter
    Åh, visste ju att jag inte skulle gå in på länken. Får bara ont i magen av att läsa om sånt. Går emmellanåt och tänker på att det kommer att hända vår familj (även om jag inte har något belägg för att det skulle bli så). Ta hand om din kollega nu (när han nu kommer tillbaks till jobbet). Kram!
  • Tekla78

Emil sover oftast en skvätt på förmiddagen och en lång på eftermiddagen. Ibland kan vi hålla honom vaken så att han sover 2-2,5 timmar i sträck runt lunch och då vill han ändå sova en skvätt på eftermiddagen.

Usch, vi ska skola in om några veckor. Någon mer? Jag bävar för all VABB i höst/vinter. Emil har ju förkylningsastma så jag misstänker att han kommer att vara hemma en del.

Han har ju storebror på dagis, så det kommer nog att gå rätt bra att skola in och så, men det är klart att man tycker att han ska vara hemma längre... Men.. nu har vi beslutat såhär. Och jag vet att personalen är otroligt bra, sund och engagerad så att bättre barnomsorg kunde jag nog inte önska mig. Jag tänkte gå ner i tid genom att ta semester i någon form; Typ en gång i veckan eller varannan vecka. Eller kanske sluta tidigare några dagar i veckan. Bara man inte jobbar 100-110% för 80% lön som det lätt kan bli när man går ner i tid.

• Sladdis

Jag ska också skola in 26 augusti. Ska vara ledig på måndagar och slutar kl 14 övriga dagar fram till årsskiftet så han får en lugn start. Därefter jobbar jag 75% och börjar ca 8:30 och slutar 14:00. Ser faktiskt fram emot det. Saknar jobbet och arbetskamraterna och Matteo är så framåt och inte alls "främmad" av sig så jag tror det kommer att gå bra. Vabbandet är jag inte orolig för. På min arbetsplats jobbar många kvinnor som nyligen fått barn och den manliga chefen har själv små barn så alla vet att det kommer bli mycket vabbande och har överseende med det.

• nilepile89

Jag skulle skolat in den 21 oktober. Och börjat jobba den 4 november. Men eftersom bebisen skall komma 23 feb. Så skulle jag bara jobbat till 23 december och se få havandeskap. Blir det till att va hemma tiden ut istället. Passar bra att sambon byter arbetsplats nu så det iaf blir lite mer inkomst. Man är ju inte direkt rik på föräldrapenning :)

• FruSandra

Vilgot ska inte få börja förrän augusti nästa år. Då är han 2 o de tycker ja är lagom. Då ska han dessutom bara vara där 15 timmar i V o säkert inte ens de. Den andra bebis e beräknad 17 jan. Så ja är så glad att ha den möjligheten att ha han hemma länge..
    Min fasa har varit att sätta honom på fsk i jan som de va tänkt innan ja blev gravid...
    Men de väl en yrkesskada ;)

• SaJo81

Vår kille sover middag en gång ungefär mellan 12-14 sen sover han från 19-20 till 8 ungefär,

Han ska skolas in 21 oktober sen blir det i princip heltid, men min man jobbar kväll/natt och jag dag så det blir från ungefär 9 på morgonen till 15-16 på eftermiddagen

• AnnaKaffekanna

Dante har sovit så dåligt på senare.. Antagligen mycket beroende på seeeg tandsprickning. Han har bara två framtänder i underkäken och en liten "halv" framtand i övre.. Men inatt sov han hela natten! Skööönt :) Behövdes kan jag säga!
    Han sover middag en stund efter lunch.. Sen lägger jag honom för kvällen vid 20:00.

Dante börjar inte på dagis förrän om några år. När han är runt 4 börjar det bli dags

Galet vad tiden går.. Leia är redan 5 år och Dante känns så stor nu och snackar och pekar heeela tiden! Och i December blir vi ju ännu en till i familjen! Kan knappt fatta att jag snart är trebarnsmamma!

• juliaannaeva

Är de någon din har något tips... Tyra får välling vid ca 19 i soffan o sen somnar. Lägger in henne i sin säng i sitt rum... Då sover hon ca 1 timme i sin säng. Vaknar sen hysterisk o vägrar ligga kvar... Nöjer sig när hon får ligga i våran säng. Sover då hela natten utan uppvak...

Vill ju inte ha henne i våran säng för ingen sover särskilt bra. Men är de läge att köra någon metod eller är de närhet o trygghet hon vill åt? Vill ju inte neka henne de...