• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    juliaannaeva skrev 2013-08-12 20:18:13 följande:
    Är de någon din har något tips... Tyra får välling vid ca 19 i soffan o sen somnar. Lägger in henne i sin säng i sitt rum... Då sover hon ca 1 timme i sin säng. Vaknar sen hysterisk o vägrar ligga kvar... Nöjer sig när hon får ligga i våran säng. Sover då hela natten utan uppvak...
    Vill ju inte ha henne i våran säng för ingen sover särskilt bra. Men är de läge att köra någon metod eller är de närhet o trygghet hon vill åt? Vill ju inte neka henne de...
    Alltså, det som jag tycker verkar genomgående med alla metoder och råd från BVC och läkare etc. är att de ska somna i sin säng själva. Det behöver inte vara att de är själva i rummet eller så, men barn vaknar väldigt ofta under natten och om det ser likadant ut när de vaknar från det när de somnade kan de lättare somna om själva. Det är så jag har tolkat det.

När Emil ska somna sitter jag på vår sängkant med honom i famnen och ger honom välling (spjälsängen står fortfarande bredvid vår säng, vid fotändan), sedan lägger jag honom i sin säng oavsett om han somnat eller inte. Jag smyger sen till andra ändan av sängen som ligger nära dörren och så är jag kvar i rummet så länge jag tycker att det behövs. Jag är vänd från honom så att han ser mig om han vill, men så att han inte kan ta kontakt. Han får ställa sig upp, sitta och greja bäst han vill, gnälla eller så, men tillslut lägger han sig ner och somnar. Om han tappar nappen så att han inte hittar den igen väntar jag ett tag och hjälper honom sedan och lägger honom samtidigt ner. Börjar han gråta hysteriskt eller så går jag fram till honom och lägger honom lugnt ner och håller en hand på honom tills han lugnar sig, sätter mig sedan vänd bort en liten bit ifrån. Nu tar det oftast bara 1-5min innan han sover, men någon gång har jag försökt smita ut innan han kommit till ro och någon gång har nattningen tagit ca45-60min.
  • Tekla78

AnnaKaffeKanna, en halv tand? :) Skönt att nattens sömn var bra, hoppas det vänder nu.

• juliaannaeva

Ja de har jag också hört... Gäller kanske att uthärda några väldigt jobbiga nattningar då. För igår prova jag att ge välling i soffan sen gick in i la henne när hon va vaken o det sluta med att hon ställde sig upp o skrek hysteriskt i ca 5 min sen fick jag nog tog upp henne o lät henne somna i min famn...

• AnnaKaffekanna
    Tekla78 skrev 2013-08-12 21:49:42 följande:
    AnnaKaffeKanna, en halv tand? :) Skönt att nattens sömn var bra, hoppas det vänder nu.
    Haha ja den han kommit ut halvvägsSkrattande. Nu har han tyvärr blivit förkyld oxå och skriker och gnäller MER än någonsin! Har nu inte sovit alls på ett par nätter.. är såå tacksam över att det finns kaffe!!
  • juliaannaeva

Åh grattis vad mysigt! Jag går in i vecka 13 idag :D

Lite uppdatering här i från med Tyras sömn. Vi hållt på nästan en vecka nu, inatt för första gången stensov hon från 19-05 o sen kom över till oss o sov vidare till halv 7 :D jätte skönt!!!!!

Läggningarna går bättre o bättre, nu får hon välling i sitt rum sen lägger jag ner henne o sätter mig så hon inte ser. Brukar sjunga lite för henne o sen somnar hon gott. Men de har varit skrikit 3 kvällar men dem senaste 2 har de knappt tagit 10 min!

• FruSandra

Fransteg :) hoppas de bara blir bättre nu :)

O grattis till V 13 :) visst går de fort denna gång?

• juliaannaeva

Fruktansvärt fort! Känns som de va igår man va i vecka 8 :o

Ja såååå skönt, nu kan man va vaken lite längre på kvällen utan att behöva riskera massa sömn!

• SessanM

Grattis till lillebror :) Och sömnen!

Här har vi gått från att somna själv på rekordtid till att inte vilja sova alls... Tar extremt lång tid innan Emilia somnar på kvällen. Tror hon har fler tänder på G då hon dreglar väldigt mkt och sover väldigt dåligt. Inte för att hon någonsin sovit bra iof... Fan vad trött jag blir på att inte få sova, vet inte vad vi ska göra längre känns som vi provat det mesta.

• juliaannaeva

Åh jag är så glad! Ikväll gav jag välling, pussade på henne ska godnatt o gick ut! Inte ett ord och 5 min senare sten sover hon :D